English

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران خبر داد:

آغاز خرید تضمینی کلزا در مازندران

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: از امروز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در فصل زراعی جاری در مازندران آغاز شد.

آغاز خرید تضمینی کلزا در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ،  بهرام نجفی اظهار داشت : خرید تضمینی کلزا از امروز در سه مرکز کارخانه آرد دستاس شهرستان ساری، سیلوی شهید میرزاپور نکا و کارخانه بهپاک بهشهر بازگشایی شد.

وی ادامه داد: ۱۹ مرکز خرید در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائم شهر، بابل، جویبار و آمل خرید تضمینی کلزا در مازندران را بر عهده دارند.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت را ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال اعلام کرد که در مقایسه با پارسال ۳۵ درصد افزایش داشته است.  

نجفی تاکید کرد: در مراکز خرید تضمینی شرکت غله، دانه کلزا تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری است و به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد، به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت می‌شود.

وی همچنین از کلزاکاران خواست برداشت این محصول را در زمان مناسب که تمام بذور سیاه رنگ شده‌ و رطوبت آن نیز کاهش پیدا کرده انجام دهند.

نجفی با اشاره به اینکه خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری فقط از طریق سامانه انجام می‌شود افزود: کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی جهاد کشاورزی نام نویسی نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به ثبت سطح زیر کشت کلزای خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد :  کشاورزان در زمان تحویل محصول کلزا، کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را همراه داشته باشند.

نجفی افزود: پیش بینی می شود حدود ۱۸ هزار و ۸۵۷ تن کلزا از کشاورزان استان مازندران خریداری شود .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه