English

رئیس اتاق اصناف نوشهر:

فروشگاه های زنجیره ای در شهرستان ها تابع قوانین اتاق اصناف باشند

رئیس اتاق اصناف شهرستان نوشهر گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان ها هیچ ارتباطی با اتاق اصناف ندارند اما به جهت احترام به شهروندان باید تابع قوانین اتاق اصناف باشند.

فروشگاه های زنجیره ای در شهرستان ها تابع قوانین اتاق اصناف باشند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران مهدی طاهری فر اظهار داشت: در مدت اندکی که در اتاق اصناف نوشهر بودیم تلاش کردیم در جهت پویایی اتاق اصناف برنامه ریزی‌هایی داشته باشیم که مورد استقبال بازاریان نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: قطعه زمینی در شهر نوشهر دوره قبل فعالیت اتاق اصناف توانستیم برای ساختمان اداری اتاق اصناف خریداری کنیم  که حدود ۲۷۰ متر مربع می باشد و مقرر شد بعد از دریافت مجوزهای لازم ساختمان اداری  احداث شود.

رئیس اتاق اصناف و بیان داشت : ۱۰ هزار واحد صنفی در شهرستان نوشهر فعالیت دارند که اعتقاد اتاق اصناف این است تا اتحادیه‌ها بتوانند  فعالیت‌های مستمر در جهت انجام امور مربوطه داشته باشند.

وی اظهار داشت: در بعضی از هایپر مارکتهای زنجیره ای متاسفانه تبلیغات خلاف واقع می کنند و هیچ ارتباطی با اتحادیه ندارند و ضوابط مربوط به اتاق اصناف شهرستان ها را نیز رعایت نمی کنند.

رئیس اتاق اصناف نوشهر بیان داشت :  در مجموع هایپرمارکت به نمایندگی دارند و به صورت شعبه زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند هیچ مجوزی از سطح شهر ندارند و مالیات در نوشهر پرداخت نمی‌کنند اما در مقابل در شهرستان افرادی که می‌خواهند مجوز هایپر مارکت بگیرند دچار مشکل می شوند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا در واحدهای صنفی ممنوع کردیم اما در بعضی از فروشگاههای زنجیره ای که به صورت شعبه در این شهرستان فعالیت دارند کالای قاچاق ارایه می‌دهند.

وی بیان داشت : اداره گردشگری در ارایه مجوز هماهنگی با اتاق اصناف  ندارد و متاسفانه مشاهده می‌شود به قهوه‌ خانه مجوز گردشگری می‌دهند و از دایره وظایف اتاق اصناف خارج می‌شود.

طاهری اظهار داشت : بر اساس ماده ۹۱ قانون نظام صنفی پروانه بهره ‌برداری هم داشته باشد برای اینکه به مردم خدمات بدهد باید پروانه کسب بگیرد و با پروانه فعالیت کند.

وی اظهار داشت : در شهرستان نوشهر از ۱۰ هزار واحد صنفی حدود ۶۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه