English

استاندار مازندران درخواست کرد؛

تسریع مصوبه هیات دولت جهت کمک به کشاورزان سیل زده

استاندار مازندران گفت: از هیات دولت درخواست داریم نسبت به اجرایی شدن هر چه زودتر مصوبه هیات دولت برای کمک به کشاورزان سیل زده مساعدت کند.

تسریع مصوبه هیات دولت جهت کمک به کشاورزان سیل زده

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، احمد حسین زادگان در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهوری ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سیل زدگان گفت: بر اثر سیل حدود 550 میلیارد تومان به بخش کشاورزی مازندران خسارت وارد شد ولی راهکار قانونی برای کمک به این بخش هنوز پیش بینی نشده است.

وی ادامه داد : در قانون برای کمک به واحدهای مسکونی و تجاری خسارت دیده ناشی از سیل پیش بینی های لازم و مکانیسم مورد نیاز انجام شد؛ به صورتی که 20 میلیون ریال کمک معیشتی و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض تعمیراتی به این خانوارها تعلق می گیرد.

حسین زادگان گفت: هیچ راهکار قانونی برای کمک به کشاورزان خسارت دیده که باغ ، زمین های کشاورزی ، کندوی زنبور ، آبزیان ، دام و سایر تجهیزاتشان دچار خسارت شده ، پیش بینی نشده است.

استاندار مازندران اظهار داشت : درخواست کشاورزان خسارت دیده مازندرانی از دولت، تصویب مصوبه ای برای کمک به این حوزه است و امیدواریم تا هیات دولت در نشست روز چهارشنبه هفتم فروردین ماه مصوبه ای برای کمک بلاعوض به این قشر داشته باشد.

حسین زادگان افزود: در مجموع طبق برآوردهای اولیه ، سیل اواخر اسفند ماه و اوایل امسال حدود 13 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی این استان خسارت وارد کرد.

وی گفت: بر اثر وقوع باران بی سابقه و سیل ، 6 هزار و 300 واحد مسکونی استان خسارت دید که 500 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد و نیاز به بازسازی دارد.

استاندار مازندران افزود: برای تسریع در ساخت واحدهای مسکونی و کمک به سیلزدگان ، در مرحله اول پرداخت کمک بلاعوض چهار میلیون ریالی معیشتی و تعمیراتی شروع شد و تاکنون هزار و 350 خانوار خسارت دیده این کمک ها را دریافت کردند.

حسین زادگان گفت: تاکنون آب، برق ، گاز و تلفن حدود 700 روستای خسارت دیده نیز وصل شد و اقدامات دیگر خدماتی در این حوزه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین راه ارتباطی همه روستاهای خسارت دیده ناشی از سیل نیز باز شده است و اکنون بحران ناشی از سیل در این استان فروکش کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه