English

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

افتتاح اولین ایستگاه هواشناسی کشاورزی مازندران در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از افتتاح اولین ایستگاه هواشناسی کشاورزی استان در مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد.

افتتاح اولین ایستگاه هواشناسی کشاورزی مازندران در آمل

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ،  سید حسین اسلامی از افتتاح اولین ایستگاه هواشناسی کشاورزی استان در مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله شهرستان آمل در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ایستگاه خودکار اقلیم شناسی شهر امامزاده عبدالله آمل با هزینه دو میلیارد و 500 میلیون ریال توسط اداره هواشناسی آمل و شهرداری امام زاده عبداله در مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله این شهرستان راه اندازی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: برای طرح توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی، ایستگاه هواشناسی شهر امامزاده عبدالله واقع در مرکز جهاد کشاورزی این شهر در دهه مبارکه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

اسلامی ادامه داد: این ایستگاه به صورت خودکار و به صورت برخط (آنلاین) در شبکه ایستگاه های هواشناسی استان و کشور قرار گرفته و در مرحله اول، پنج پارامتر هواشناسی شامل مقادیر دما، رطوبت، سمت و سرعت باد، فشار و مقدار باران را اندازه گیری می کند.

وی تصریح کرد: فعالیت این ایستگاه در ارتباط با پایش وضعیت جوی، پیش بینی کوتاه مدت و پاسخگویی به استعلام های شرکت های بیمه در مورد احتمال خسارت ناشی از وقوع بلایای جوی اعم از وزش باد شدید، طوفان، سرمازدگی و یخبندان و باران های سیل آسا در منطقه یادشده نقش بسزایی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه