English

نخبه مازندرانی که از بنیاد نخبگان گلایه داشت/اختراعات ثبت شده در مازندران حمایت نمی‌شود

علیرضا زارع با گلایه از بنیاد نخبگان استان مازندران، گفت:اختراعات ثبت شده در مازندران مورد حمایت قرار نمی گیرد.

نخبه مازندرانی که از بنیاد نخبگان گلایه داشت/اختراعات ثبت شده در مازندران حمایت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، این نخبه مازندرانی با اعلام اینکه اختراعات بنده در اقصی نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است، اما در استان مدیرانی که خودشان را متولی نخبگان می‌دانند، حتی برای احول پرسی سراغ ما نیامدند،گفت: در گذشته دومیری‌گنجی رئیس سابق بنیادنخبگان استان فعالیت می‌کرد در حال حاضر هم شنیدم که جهانشاهی مسؤول این کار هست اما ظاهرا سرشان بسیار شلوغ است.

زارع با اعلام اینکه مازندران علاوه بر ظرفیت نخبگان داخل کشور در خارج از کشور هم افراد زیادی از مازندران حضور دارند،گفت: 25 نخبه مازندران از مدیرانی اصلی گوگل هستند.

وی با اعلام اینکه در استان شبکه‌سازی نخبگانی نداریم، افزود: اختراعات زیادی در استان مازندران ثبت شده است،اما مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، مخترع چالوسی برای رسیدگی به امور اداری از غرب استان به بنیاد نخبگان استان مراجعه می‌کند ولی چندان مورد حمایت مادی قرار نمی‌گیرد.

این نخبه مازندرانی با اعلام اینکه ایده‌ها و اختراعات نخبگان مازندرانی برای تولید به صورت جدی مورد بررسی و توسط داوران ارزیابی و پس از آن برای تولید انبوه برنامه‌ریزی شود، گفت: با این شیوه مازندران نیاز به اعتبارات ملی ندارد، اما مدیران استانی گوش شنوا در این ارتباط ندارند.

وی با اعلام اینکه از تولیدات نخبگان که مورد نیاز استان است استفاده شود، گفت: دستگاه کودپاشی که بنده ساختم کافی است که مدیران استانی و فرمانداران به متولیان بخش کشاورزی توصیه کنند که از محصولات تولید داخل استفاده کنند و دولت سهمی هم برای خودش در کنار تولیدات داخل در نظر بگیرد.

زارع با اشاره به ظرفیت مناسبی که در حاشیه دریایی خزر برای فروش محصولات نخبگانی وجود دارد، گفت: محصولات نخبگان به جهت ارتباط مناسب با مدیران کشورهای حاشیه دریایی خزر در این کشورها با قیمت مناسب عرضه شود.

این مخترع جوان که با شور وصف‌ناپذیری صحبت می‌کرد این طور بیان کرد: اگر از ظرفیت نخبگان استانی به خوبی استفاده شود، به امام حسین(ع) قسم تحریم‌ها روی ما اثر ندارد.

زارع تجربیات سفرهای زیادی به کشورهای مختلف به جهت اختراعاتی که داشت، انجام داد، می‌گفت: زمان مراجعه به کشورها دنبال مکان‌های تفریحی نبودم، همه تلاشم این بود که جستجو کنم، نیازها را ببینم و قابلیت‌ها را مشاهده کنم به همین جهت از سر دلسوزی اعلام می‌کنم که با استفاده از ظرفیت نخبگانی نیازهای کشور تامین می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه