English

ولی زاده بورا؛

بازی‌های بومی و محلی سرمایه های فرهنگی بابل محسوب می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه بابل با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی سرمایه های فرهنگی بابل محسوب می‌شود، گفت:یکی از دغدغه‌های فرهنگی ما، تلاش برای حفظ اصالت فرهنگ‌های بومی و محلی شهرستان بابل است.

بازی‌های بومی و محلی سرمایه های فرهنگی بابل محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، قربانعلی ولی زاده بیان کرد: با توجه به این‌که در عصر حاضر ما شاهد حضور مدرنیسم در جامعه هستیم برگزاری بازی های بومی و محلی که ما را در فراموشی از فرهنگ پیشینیانمان دور می‌کند و گام بسیار خوبی در جهت احیای و انتقال فرهنگ و سنن مردم گذشته به نسل حاضر است.

وی افزود: این فرهنگ ریشه و هویت مردم ایران در نقاط مختلف کشور است که با حفظ آن می‌توانیم ایرانی جاودان و سرافراز داشته باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان بابل گفت:بازی‌های بومی  آنقدر اهمیت دارد که  برای همه سنین ساخته شده‌اند، در این بازی‌ها اعضا یاد  می‌گیرند به آنچه که شخصاً دوست دارند بپردازند، مقررات لازم را شخصاً وضع کنند، احساس هویت و استقلال کنند، آنچه را که می‌خواهند تجربه کنند، کشف کنند و بیاموزند، نوآوری‌‌شان بر‌انگیخته شود و همچنین با انضباط لازم زندگی جمعی آشنا شوند.

ولی زاده بورا اظهار داشت: بازی‌های بومی و محلی گنجینه‌ای تمام‌ نشدنی از همه فاکتورهای آمادگی جسمانی و رنگین‌ کمانی از فرهنگی ناب در خود نهفته دارد. با دیگران بودن، آنها را شانه به شانه خود حس کردن، با آنها به رقابت برخاستن وتوانایی‌های خود را محک زدن، می‌تواند از انگیزه‌های قوی انسان برای بازی و فعالیت‌های بدنی باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه بابل با اشاره به حضور مسافران و گردشگران که استقبال بی نظیری از این بازیها در بابل می کنند، گفت: : شهرستان بابل ،سرشار از آداب و بازیهای بومی و محلی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه