English

فرهنگ‌سازی سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند همکاری گسترده است

فرماندار ویژه شهرستان بابل گفت: تشویق و فرهنگ‌سازی سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند همکاری گسترده است.

فرهنگ‌سازی سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند همکاری گسترده است

به گزارش خبرگزاری موج، قربانعلی ولی‌زاده در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء شاخص‌های آموزشی، باید برای تقلیل بی‌سوادی و کم‌سوادی، به‌ویژه در مناطق روستایی و حاشیه‌نشین شهری که سهم جمعیتی بالایی دارند، گام‌های موثری برداشت.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، دهیاران، شوراها، معتمدین محلی و خانه‌های بهداشت در شناسایی افراد بی‌سواد یا بازمانده از تحصیل افزود: اگر آمار و اطلاعات دقیقی از میزان بی‌سوادی در سطح شهرستان داشته باشیم می‌توانیم به نحو احسن در ریشه‌کنی این معضل قدم برداریم.

نماینده عالی دولت در بابل با بیان اینکه برنامه‌های طرح باسوادی در سراسر استان اجرایی می‌شود تصریح کرد: تشویق و فرهنگ‌سازی سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند همکاری گسترده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران نیز اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال95، مازندران در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی رتبه نخست کشور را دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران در ادامه گفت: پیشرفت و توسعه هر کشوری براساس میزان باسوادی آن جامعه است.

تقی‌نیا خاطرنشان کرد: اگر سواد در بهبود و دگرگونی اوضاع زندگی افراد تاثیر چشم‌گیری داشته باشد با فرهنگ‌سازی مناسب در بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی با استقبال گسترده بیش از پیش مردم روبرو می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه