English

یک استاد دانشگاه؛

رئیس جمهور آمریکا بداند؛ ایران سوریه نیست و ما دست و پا بسته نیستیم !

هادی ابراهیمی اظهار داشت: به فرموده امام المسلمین ما در شرایط بدر و خیبریم! ایران سوریه نیست و ما دست و پا بسته نیستیم !

رئیس جمهور آمریکا بداند؛ ایران سوریه نیست و ما دست و پا بسته نیستیم !

به گزارش خبرگزاری موج، یک استاد دانشگاه بیان داشت:مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان به‌دنبال بی‌ثباتی در ایران است، اما ایران شعب ابی‌طالب نیست! به فرموده امام المسلمین ما در شرایط بدر و خیبریم! ایران سوریه نیست و ما دست و پا بسته نیستیم ! آقای روحانی هم یلتسین ایران نیست! ما نه تنها از دولت دفاع می‌کنیم بلکه پشتیبان دولت نیز هستیم، دولت باید اشکالات و نواقص خود را بپذیرد!

ابراهیمی افزود:ناکثین، قاسطین و مارقین عصر رسول‌الله و مولای متقیان در دل‌هایشان کینه‌های بدر و خیبر و حنین داشتند! و نفاق مدرن امروز به سرکردگی شیطان بزرگ، رژیم صهیونیستی، آل‌سعود، سلطنت‌طلبان و منافقان نیز کینه‌های پیروزی مقاومت در سوریه، عراق، یمن و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی را دارد! فَاوُدعَ قُلوبَهُم اَحقادا بَدَریَّه و خَیبَریّهَ و حُنَینیّه وغَیرَهُنَ! امروز پارادوکس رفتاری ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی در قبال ایران، معلول سردرگمی آنها در مواجهه با ایران قدرتمند است، ایران قدرتمند نه یک مفهوم ذهنی و انتزاعی، بلکه خروجی محصول یک محاسبه رئالیستی تمام عیار است! فراموش نکنیم! دست دشمن هیچگاه روی ماشه واقعی نخواهد رفت، مگر زمانی که خیالش راحت شود، پشتوانه نظام که همان جمعیت 80 میلیونی هستند وجود نداشته و یا از مسؤولان دلسرد شده و نسبت به آنها اعتمادشان را از دست داده‌اند باشد! ملت فهیم و بصیر ما با جنگ کلمات سیاست‌مدار قمارباز و گاوچران آمریکا آشنا است! ما می‌دانیم ! سیاست ترامپ، سیاست تغییر رژیم است، اشخاصی چون جان بولتن مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با نظام انقلابی ایران و اصل ولایت فقیه مشکل دارند! زهی خیال باطل ! انقلاب اسلامی ایران که در 40 سالگی خود به تبیین دستاوردها، فرصت‌ها، و تهدیدات می‌پردازد مانند انقلاب فرانسه و یا روسیه نیست! و یا راز ماندگاری انقلاب اسلامی در مقایسه با نهضت مشروطه و ملی شدن نفت ایران که تاریخ هیچ وقت آن را فراموش نخواهیم کرد.

وی گفت:اما از کید دشمن نباید غافل شد! اتاق جنگ وزارت خزانه‌داری آمریکا با تحریم‌های جدید بیش از گذشته فعال شده است! آنها با اصل جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند! آنها به دنبال این هستند که در نخستین گام ایران قدرتمند برنامه موشکی و هسته‌ای خود را به‌طور کامل کنار بگذارد! و از فعالیت‌های منطقه‌ای دست بکشد و پشت میز مذاکره بنشیند! اما آیا مسأله ایران و آمریکا چانه‌زنی بر سر چند سانتریفیوژ و یا چند کیلومترکمتر یا بیشتر برد موشک‌های ایران است ؟ اینجا دیگر نباید تجربه تلخ برجام تکرار شود! متاسفانه طی سال‌های گذشته بعضی از دولت‌مردان در محیط مهندسی شده دیپلماسی مذاکره با شیطان بزرگ، توهّم دل بستن به حل مشکلات کشور از طریق توافق و جذب سرمایه‌گذاری خارجی ، غفلت از اقتصاد مقاومتی و بی‌برنامه‌گی، سوء مدیریت و اشرافی‌گری، فرصت‌های سازنده طلایی را از دست دادند! آن روزی که در بحبوبه بحث پیرامون برجام یک سؤال مطرح بود که به فرض متناسب نبودن تعهدات ایران و 1+5 چه تضمینی وجود دارد؟ طرف مقابل که کدخدای ماجرا است، اگر به تعهداتش عمل نکند؟ چه پیش می‌آید؟ در جواب می‌گفتند: امضای کری تضمین است، اکنون هم در برابرپارادوکس رهبری ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی در قبال ایران هیچ تضمینی وجود ندارد و هیچ امضایی قابل ضمانت نیست!

عضو هیات علمی دانشگاه بیان داشت: آنها اکنون جنگ مالی و دلار را به‌عنوان تیر خلاص به امید و اعتماد مردم ایران در دستور کار قرار داده‌اند! با هجمه سنگین تبلیغاتی، در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی تلاش کرده‌اند کار جمهوری اسلامی را در افکار عمومی تمام شده اعلام کنند.

وی افزود:هر چند مدتی است که بازار بهای سکه و ارز، در کشور به هم ریخته است و در این بین برخی از فرصت‌طلبان با احتکار و ثروت‌اندوزی، بیگانه بودن خود را با هموطنان خود و مشکلات آنها به اثبات رسانده‌اند! عده‌ای از مدیران نیز تلاش کرده‌اند بساط خود را جمع کرده و مردم را در این شرایط تنها بگذارند.

این استاد دانشگاه بیان کرد:عده‌ای هم با فرافکنی توپ را به زمین رقیب سیاسی انداختند، عده‌ای هم به جرم هم‌دستی با سیاست‌های تحریمی دشمن و سوء استفاده شخصی دستگیر شده‌اند! گروهگ مزدور منافقان با حمایت آمریکا در این آشفته بازار اقتصادی ماموریت داشت تا به اغتشاشات و آشوب‌ها دامن بزند، و مشکلات صنفی و بحق اقشار گوناگون را دستاویز تحریکات خود قرار دهد! همزمان با سرگرم کردن دولت‌مردان در میدان مذاکره به سازمان‌دهی و تجهیز ده‌ها گروه مسلح نظیر منافقین، سلطنت‌طلبان و اشرار داخلی اقدام کردند تا زمینه را برای امتیازگیری و به تسلیم کشاندن جمهوری اسلامی فراهم کنند.

وی گفت:در کنار آن اعتراض مردم اقتصادی است، معیشتی است، سیاسی نیست! البته در این میان فرصت‌طلبان در میان اعتراض‌کنندگان حضور دارند، شعارهای سیاسی می‌دهند، چنین افرادی با سوء استفاده از اعتراضات مردمی که اقتصادی است، سعی کردند تا آن را تبدیل به اعتراضات سیاسی کنند که البته با این اخلال‌گران نظم و امنیت برخورد قاطع وانقلابی صورت گرفت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد:اما در شرایطی که آمریکا و اروپا جنگ اقتصادی را علیه ای ایران آغاز کرده‌اند! ما چرا نباید آرایش جنگی بگیریم! مردم ما منتظر برخورد قاطع با متخلفان در هر درجه و پست و مقامی هستند! آرامش مردم در گرو برخورد قاطع با مفسدان و اخلال‌گران اقتصادی است، دشمن از شرایط ایجاد شده بهره می‌برد.

وی گفت:کشف داروهای احتکار شده، انبار لوازم خانگی و برنج، کشف انبار بزرگ لوازم بهداشتی و آرایشی، واردکنندگان گوشت و غیره نمونه‌های کوچکی از تحرکات و رفتارهای هیجانی و ناجوانمردانه افراد سودجو ومفسدان اقتصادی است که با توجه به خطر تحریم‌ها و بالا رفتن ارز آغاز کردند! 

این استاد دانشگاه اظهار داشت:مردم ما از نامه اخیر رئیس دستگاه قضا به مقام معظم رهبری که خواستار اجازه اقدامات ویژه در برخورد قاطع و سریع در چارچوب قانون مجازات اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی است استقبال می‌کنند.

وی گفت:اینکه! هرگونه تعلیق و تخفیف مجازات اخلالگران و مفسدان اقتصادی ممنوع باشد! اینکه مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه باشد، آری فراموش نکنیم! این جنگ! هم جنگ اقتصادی است و هم جنگ روانی است و متاسفانه عده‌ای در زمینه اهداف ترامپ، اسرائیل و عربستان حرکت می‌کنند.

ابراهیمی گفت:ترامپ بداند! اینجا شعب ابی‌طالب نیست! ما در شرایط بدر و خیبریم! همراه با توفیقات 40 ساله نظام در عرصه‌های مختلف! اگر نهضت‌هایی مثل مشروطه و ملی شدن صنعت نفت و انقلاب‌هایی چون فرانسه و روسیه نتوانست قدرتمندانه بایستد! علت چه بود؟ اگر بتوانیم درست بفهمیم، راه آینده کشور روشن خواهد شد! از یک طرف رهبر انقلاب در پاسخ به نگرانی آینده کشور و علاقمندان به انقلاب گفته‌اند: نسبت به اوضاع ما اصلاً نگران نباشند، هیچ کسی غلطی نمی‌تواند بکند، این را به همه بگویید! از طرف دیگر برخی از سیاسیون ناامید از ادامه حیات انقلاب هستند! راستی شاخص‌ها و عوامل ماندگاری انقلاب چیست؟

عضو هیات علمی دانشگاه بیان داشت:نخست اینکه ترامپ و جبهه مخالف انقلاب باید بدانند! که این انقلاب، انقلابی است الهی! برای اجرای احکام الهی، برای استقرار عدالت! دوم اینکه، انقلاب اسلامی با فطرت انسان‌ها مطابقت دارد و این مهم امروز به سراسر دنیا سرایت کرده است. 

وی گفت:سوم،مردمی بودن و همه جانبه بودن انقلاب! نه یک انقلاب صرفاً معنوی و فرهنگی است و نه یک انقلاب صرفاً اقتصادی و نه یک انقلاب صرفاً اقتصادی، بلکه یک انقلاب همه جانبه است.

هادی ابراهیمی اظهار داشت:چهارم، نوسازی انقلاب بر مبنای اصول در مقابل تحجر و جزم اندیشی است، پنجم رویش نسل سوم انقلاب! حججی‌ها! نسلی که امام را ندید، دوران دفاع مقدس و شرایط سخت و صعب کشور را در بحرانهای مختلف درک نکرد، باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، طوسی‌ها، حاج بصیرها، عزیزا... و عبدالحمید زارعی‌ها را ندید! اما امروز با همان بصیرت نسل اول انقلاب و با همان استقامت در صحنه حاضر است و تاریخ‌ساز و جریان‌ساز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه