English

سرپرست فنی و حرفه ای مازندران؛

هدایت تحصیلی نباید محدود به رشته های نظری شود/سربازان نظام وظیفه آموزش فنی و حرفه ای را فرا می گیرند

سید حسین درویشی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی نباید محدود به رشته های نظری شود، گفت: سربازان نظام وظیفه آموزش فنی و حرفه ای را فرا می گیرند .

هدایت تحصیلی نباید محدود به رشته های نظری شود/سربازان نظام وظیفه  آموزش فنی و حرفه ای را فرا می گیرند

به گزارش خبرگزاری موج، سرپرست فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به  آگاهی بخشی خانواده ها در هدایت تحصیلی دانش آموزان، گفت: هدایت تحصیلی نباید محدود به رشته های نظری شود زیرا در کشورهای پیشرفته دانش آموزان با مهارت های حوزه فنی و حرفه ای علاوه بر دروس نظری آشنا می شوند و آن را برای کسب و کار فرامی گیرند.

درویشی با بیان اینکه تعهد سازمان فنی و حرفه ای مازندران در سال گذشته و در بخش دولتی شش میلیون و ۲۶۷ هزار نفر ساعت مهارت آموزشی بوده است که ۶ میلیون و ۸۶۱ هزار نفر ساعت تحقق پیدا کرد، افزود: در سال گذشته ۷۸۲ حرفه و سه هزار و ۲۰۶ دوره آموزشی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ آموزشگاه آزاد در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: بیش از هزار مربی فعال در بخش خصوصی فعالیت می کند که سال گذشته در بخش کارآموزی ۶ میلیون و ۹۴۶ نفر ساعت آموزش انجام شده است.

سرپرست فنی و حرفه ای مازندران بیشترین مخاطب این سازمان در بخش دولتی و خصوصی را جوانان دانست و ادامه داد: از ۷۵ هزار نفر آموزش دیده در سازمان فنی و حرفه ای حدود ۵۸ هزار نفر را جوانان تشکیل می دهند.

درویشی به انعقاد تفاهم نامه با نیروهای مسلح اشاره کرد و ادامه داد: سربازان نظام وظیفه به موازات دریافت کارت پایان خدمت آموزش فنی و حرفه ای را فرا می گیرند که در استان مازندران پیش از فراگیری مهارت دوره آموزش کسب و کار برگزار می شود.

 وی با تاکید بر اینکه تحریم های اقتصادی اقتدار و تلاش ما را بیشتر می کند، افزود: سازمان فنی و حرفه ای با توجه به تحریم اقتصادی و سال حمایت از کالای ایرانی نقش متفاوت تری را نسبت به سال های گذشته خواهد داشت.

حسین درویشی با بیان اینکه مشکل اقتصادی سبب مشکلات اجتماعی می شود، ادامه داد: تحریم ها سبب افزایش بیکاری و کاهش رونق اقتصادی در کشور می شود و باید این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه