English

رئیس قوه قضائیه؛

درون کشور عده‌ای کار دشمن را انجام می‌دهند/قوه قضائیه باید پرچم‌دار دفاع از آزادی‌های مشروع باشد

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با بیان اینکه درون کشور عده‌ای کار دشمن را انجام می‌دهند، گفت:قوه قضائیه باید پرچم‌دار دفاع از آزادی‌های مشروع باشد.

درون کشور عده‌ای کار دشمن را انجام می‌دهند/قوه قضائیه باید پرچم‌دار دفاع از آزادی‌های مشروع باشد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس قوه قضائیه در پانزدهمین همایش سراسری رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور در ساری بیان کرد: امروز اگر ملاحظه می‌شود که دشمنان درصدد این هستند که قوه قضائیه را از انجام وظایف خود باز دارند و با کل نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند هجمه‌های آنان علیه دستگاه‌ قضایی بسیار گسترده‌تر است.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تخریب جایگاه ولایت‌فقیه و دستگاه قضایی در کشور هستند گفت: رسیدگی‌ها و آرای دستگاه قضایی از سوی دشمنان به موضوعی برای تخریب قوه قضائیه تبدیل شده است چرا که برخی شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور نیز به خدمت نظام سلطه، منافقان و ضد انقلاب برای تخریب نظام جمهوری اسلامی برآمدند.

آملی‌لاریجانی یادآور شد: دشمنان دستگاه قضایی چشم خود را به واقعیت‌ها می‌بندند و رسیدگی‌های مهم در پرونده‌های عظیم توسط دستگاه قضایی نظیر فساد سه هزار میلیاردی و پرونده‌های بزرگ دیگر به چشم آنان نمی‌آید.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در همه استان‌های کشور عزم برای اجرای احکام کیفری و حقوق در دادستانی‌ها و دادگستری‌ها فراهم شده است، افزود: تکریم ارباب‌ رجوع در دستگاه قضایی باید تقویت شود. تأکید بر عمل اخلاقی و تهذیب نفس وظیفه فردی و حرفه‌ای کارکنان دستگاه قضایی باید قلمداد شود.

آملی‌لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از ظرفیت‌های قانون اساسی نظیر پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد گفت: نظارت صحیح بر قانون در دادگاه‌ها باید تقویت شود. قوه قضائیه باید پرچم‌دار دفاع از آزادی‌های مشروع باشد و قوه قضائیه مسئول اصلی این موضوع نیز است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فوق زمانی مغفول افتاده و باید موضوع احیای حقوق عامه در دستگاه قضایی ایران توجه ویژه‌تری شود، بیان کرد: مصادیق اجرای حقوق عامه توسط دادستانی‌های کشور باید در جامعه به صورت فرهنگ درآید و دادستانی کل کشور به دنبال لایحه و طرحی برای احیا و حفظ حقوق عامه باشد.

دادستانی کل کشور حساسیت بیشتری در حوزه قاچاق کالا باید داشته باشد

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه دادستانی کل کشور حساسیت بیشتری در حوزه قاچاق کالا باید داشته باشد، تصریح کرد: دستگاه قضایی باید در خط مقدم مقابله با قاچاق کالا بوده چرا که با برخورد قاطع در این حوزه بخشی از مشکلات قاچاق کالا حق خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه افزود: پدیده قاچاق صرفاً برخوردی قابل رفع نبوده و موضوعات دیگر اقتصادی نظیر نابه‌سامانی بازار ارز نیز موجبات افزایش قاچاق کالا را نیز فراهم کرده است.

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه مبارزه با اشرار که امنیت اجتماعی افراد را بر هم می‌زنند باید توسط قضات بیشتر جدی گرفته شود، بیان کرد: فردی که با سلاح و ابزار به مردم حمله می‌کند مصداق محارب است و حکم آن اعدام بوده و باید اجرایی شود.

آیت الله آملی لاریجانی

وی با بیان اینکه امنیت اقتصادی از حیث تولید و ارتقاء اشتغال امری بسیار مهم بوده که سبب تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در جامعه خواهد شد گفت: دستگاه قضایی میدان‌داری برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی فعالان تولید صورت دهد تا کار و تولید در کشور نخوابد. اگر چه عده‌ای از فضای سالم سرمایه‌گذاری دنبال ویژه‌خواری و رانت‌خواری خود هستند بستر باید برای کار و اشتغال در کشور فراهم شود.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه در درون کشور نیز عده‌ای کار دشمن را انجام می‌دهند و همان تخریب‌ها را با بهانه اصلاح دستگاه قضایی دامن می‌زنند گفت: این بهانه و هدف آنان چیزی جز تخریب دستگاه قضایی به دنبال نداشته و ندارد. عزم راسخ برای انجام تکالیف از سوی قضات باید طبق قانون اساسی انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه