English

شرایط تخفیفات بیمه شخص ثالث ایران بر پایه ابلاغیه بیمه مرکزی است

مدیرکل بیمه ایران در شعبه مازندران اظهار داشت:شرایط تخفیفات بیمه شخص ثالث ایران بر پایه ابلاغیه بیمه مرکزی است.

شرایط تخفیفات بیمه شخص ثالث ایران بر پایه ابلاغیه بیمه مرکزی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، هر ساله قوه قضائیه میزان مشخصی را به عنوان حق دیه کامل در ماه حرام برای بیمه شخص ثالث اعلام می‌کند و در سال 96 دیه کامل در ماه حرام 280 میلیون تومان و در ماه غیر حرام 210 میلیون تومان تعیین شده است.

در تقویم قمری چهار ماه‌ ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب ماه‌های حرام به شمار می‌آیند، بدین معنی که اگر فوت ناشی از حادثه رانندگی در یکی از این چهار ماه رخ دهد میزان دیه 280 میلیون تومان و در باقی ماه های سال 210 میلیون تومان خواهد بود، بر همین اساس حداقل پوشش مالی نیز در سال 96، 7 میلیون تومان تعیین شده است که یک چهلم دیه کامل در ماه حرام است.

بیمه مرکزی بر اساس این مبلغ، حداقل و حداکثر حق بیمه‌ را به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند و این مبلغ پایه حق بیمه خواهد بود و در مراحل بعدی می‌توان با استفاده از تخفیف‌ها و تغییر برخی از فاکتورهای مؤثر بر قیمت حق بیمه، قیمت را کاهش یا افزایش داد.

مدیرکل بیمه ایران در شعبه مازندران بیان داشت:شرایط تخفیفات بیمه شخص ثالث ایران بر پایه ابلاغیه بیمه مرکزی است.

بهرام دارایی تخفیف عدم خسارت یا همان‌طور که در بیمه‌نامه درج می‌شود تخفیفی است که به نسبت تعداد سال عدم استفاده از بیمه شخص ثالث به بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد.

وی گفت:برای مثال اگر شخص 1 سال از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکرده باشد یا به عبارتی 1 سال در تصادفی مقصر شناخته نشده باشد، برای تمدید بیمه شخص ثالث خود در سال آینده مشمول 10% تخفیف حق بیمه می‌شود و به همین ترتیب با افزایش تعداد سال عدم خسارت، درصد تخفیف نیز افزایش می‌یابد.

برای وسایل نقلیه بیمه شخص ثالث اجباری می باشد

دارایی بیان داشت:در مقابل تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث، جریمه دیرکرد آن موجب افزایش حق بیمه می‌شود و همان‌طور که اشاره کردیم بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه اجباری است.

مدیرکل بیمه ایران در شعبه مازندران گفت: ضریب نفوذ بیمه ایران در کشور 2.1 و در استان مازندران نیز 3.4 بوده و این بیمه در کشور به‌طور میانگین روزانه 280 میلیارد و در مازندران نیز 15 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است.

بیمه شخص ثالث ایران

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 ،به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تصریح نمود:بیمه ایران به نوبه خود در جهت اشتغالزایی گام های مثبتی برداشته و در همین راستا بیش از 1200 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در غالب نمایندگی و نیروهای زیرمجموعه مشغول به فعالیت هستند.

این مسوول بیان داشت:بیش از 400 نمایندگی بیمه ایران در استان مازندران در حال فعالیت هستند.

مدیرکل بیمه ایران در شعبه مازندران با بیان اینکه با توجه به ابلاغیه های بیمه مرکزی همکاران بیمه ای ما تمام تلاش خود را در جهت رضایت مردم بکار بسته اند، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم متناسب با جهان حرکت کنیم باید قضاوت نسبت به بیمه را تغییر دهیم و این مستلزم همکاری مردم و رسانه هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه