English

سالانه ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های مازندران رهاسازی می شود

مدیرکل شیلات مازندران بیان داشت: سالانه 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های مازندران رهاسازی و تکثیر می‌شود.

سالانه 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های مازندران رهاسازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسینعلی رستمی اظهار کرد: فصل صید ماهی‌های استخوانی از 20 مهر ماه امسال آغاز شده و 53 تعاونی پره با 5 هزار صیاد فعالیت صیادی خود را پهن کردن تورها در دریای مازندران شروع کردند.

وی ادامه داد: از آغاز فصل صید تا 20 دی ماه امسال یک‌هزار و 53 تن ماهی استخوانی از دریای مازندران صید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هشت درصدی داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: میزان صید ماهی سفید در سبد صیادان مازندران طی این مدت به 412 تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 40درصدی داشت.

این مسوول با اشاره به صید 609 تن ماهی کفال در دریای مازندران، اضافه کرد: میزان صید این گونه ماهی در دریا نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش یافته است.

رستمی با اعلام اینکه سرانه صید در این مدت از 18 به 20 تن افزایش یافته است، تصریح کرد: تعداد پره‌کشی نیز طی این مدت چهار درصد افزایش یافته که به شرایط مساعد جوی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه بیشترین گونه صید طی این مدت مربوط به ماهی سفید بوده است، گفت: سالانه 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های مازندران رهاسازی و تکثیر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه