English

۶۰۳ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای مازندران صید و روانه بازار شد

مدیرکل شیلات مازندران گفت: از بیستم مهرماه تا روز گذشته 603 تن انواع ماهیان استخوانی از دریای مازندران صید و روانه بازارشد.

603 تن انواع ماهیان استخوانی از دریای مازندران صید و روانه بازار شد

به گزارش خبرگزاری موج، حسینعلی رستمی گونه های ماهیان صید شده را کفال با 461 تن، سفید 124تن و مابقی کپور و سایر گونه هااعلام کرد و افزود: صید گونه کفال 22 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

مدیرکل شیلات مازندران ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را 150 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: صیادان شرکتهای تعاونی پره استان درهمین مدت تعداد430 قطعه بچه ماهی خاویاری گرفتار در تور پره را دوباره به دریا رهاسازی کردند.

وی گفت: پارسال نیز 2هزارو300 تن انواع ماهی در سواحل مازندران در دریای خزر صید شد که یکهزارو 42تن از ماهیان صید شده از گونه سفید و 982تن کفال و مابقی کپور و دیگر گونه ها بوده است.

رستمی بیان داشت: صید و ماهیگیری در سواحل دریای خزر به روش ' پره ' است به این صورت که تورهایی با ارتفاع هفت تا 10 متر و به طول یک هزار و 200 متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا ( 14 متری عمق دریا ) ریخته و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه های کفال، سفید و کپور، به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه