English

المپیاد ورزشی دانشگاهیان مازندران در ساری برگزار می شود

رئیس هیأت ورزش دانشگاه‌های استان مازندران از برگزاری نخستین المپیاد ورزشی دانشگاهیان مازندران در 23 آذر ماه در شهرستان ساری خبر داد.

 المپیاد ورزشی دانشگاهیان مازندران در ساری برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسین ذبیحی اهداف این مسابقات را شناسایی استعدادها و توانمندی بالقوه ورزشی دانشگاهیان استان و سلامت روحی و جسمی دانشجویان و کارکنان دانشگاه با ورزش برشمرد و افزود: ایجاد شور، نشاط و همدلی دانشگاهیان با شور و حال ورزشی، تعامل صمیمی دانشجویان، اساتید و کارکنان در فضای غیررسمی از دیگر اهداف این مسابقات است.

رئیس هیأت ورزشی دانشگاه‌های استان مازندران تعیین تیم‌های برتر ورزش دانشگاهی و اعزام آن به مسابقات کشوری را از دیگر زوایای برگزاری این مسابقات عنوان کرد و گفت: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به پویایی، نشاط و ورزش دانشگاهیان همیشه به‌دلیل محدودیت‌های مالی، فقدان امکانات متناسب و همچنین عدم حمایت برخی از مدیران، روند اجرایی ورزش دانشگاهیان استان مازندران از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده است.

رئیس برگزاری این المپیاد ورزشی با بیان اینکه افتتاحیه این مسابقات روز پنج‌شنبه 23 آذرماه در سالن بزرگ پیامبر اعظم (ص) واقع در ساری کیلومتر 17 جاده دریا در دانشگاه علوم پزشکی ساری برگزا می‌شود، خاطر نشان کرد: این مسابقات در هشت رشته  قهرمانی شامل فوتسال، والیبال، تکواندو، بدمینتون، تنیس روی میز، جودو، کشتی آزاد و تیراندازی و دو رشته همگانی شامل دارت و طناب‌کشی با حضور حدود 700 شرکت‌کننده، مربیان و  عوامل اجرایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که ضدورزشی‌ها مثلا افرادی که دخانیات را در فضاهای آموزشی مثل مدارس یا دانشگاه‌ها ترویج می‌دهند به نظر راحت‌تر در این فضاها مشغو ل فعالیت هستند.

رئیس برگزاری این المپیاد ورزشی با تاکید بر اینکه مدیران فرهنگی و مسؤولان ذیربط باید اهتمام و تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این غفلت‌های ورزشی تبدیل به یک خسران اجتماعی برای پدران و مادران فردای جامعه ما نشود، یادآور شد: برگزاری چنین المپیادی بسیار مورد توجه رئیس فدراسیون ورزش‌های ملی دانشگاهی قرار گرفت و به همه استان‌ها دستور داده شد تا این را به صورت پایلوت، الگو گرفته و در سال‌های آینده انجام دهند.

ذبیحی در پایان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور، دانشگاه مازندران، دانشگاه علوم پزشکی ساری، دانشگاه علمی کاربردی در این مسابقات شرکت کردند، متذکر شد: المپیادی به این گستردگی نیز در کشور منحصر به‌فرد بوده و تاکنون در هیچ استانی انجام نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه