English

پرندگان مهاجر در مازندران ناخواسته اسارت در چنگال‌های مرگ را تجربه می‌کنند

پرندگان مهاجر با شوق وصف‌ناپذیر مهمان تالاب‌های مازندران می‌شوند اگر بدانند چه سرنوشتی در انتظارشان است هرگز به این مهمانی نخواهد آمد و ناخواسته اسارت در چنگال‌های مرگ را تجربه می‌کنند.

پرندگان مهاجر در مازندران ناخواسته اسارت در چنگال‌های مرگ را تجربه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، پرندگان مهاجر مهمان طبیعت مازندران هستند و قرار است چند صباحی در استان حضور داشته باشند، همواره بزرگترها به ما یاد دادند احترام مهمان واجب است و باید به بهترین نحو از آنان پذیرایی شود ولی در حال حاضر صحبت‌ها و خبرهایی از کشتار بی‌رحمانه پرندگان در طبیعت مازندران به گوش می‌رسد که اصلا زیبنده استان ما نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گویی با اشاره به اینکه همچنان برخورد با بحث شکار در دستور کار ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در حال مبارزه و برخورد با چنین مسائلی هستیم ولی بازار پرندگان فریدونکنار همچنان فعال است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی ادامه داد: طرح پنج ساله قبلا در فریدونکنار مصوب شده که از ۹۴ شروع شده ما هم به مفاد آن پای‌بند هستیم و بحث نظارت و برخورد به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: در چنین شرایطی لازم است همه دستگاه‌ها و نهادها دست به دست هم دهند تا جلوی این موضوع را بگیرند؛ چرا که این مهم مطالبه جدی استان محسوب می‌شود.

ابراهیمی‌کارنامی گفت: به‌دلیل تغییرات اقلیمی تعداد پرندگان تغییر کرده شاهد انقراض برخی از گونه‌های پرندگان هستیم که نباید با شکار شاهد از بین رفتن گونه‌های بیشتر پرندگان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه