English

دشمنان می‌خواهند مکه و مدینه به عنوان سمبلیک باشد/هدایت بشر با زور و شلاق فایده‌ای ندارد

امام جمعه ساری با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند مکه و مدینه به عنوان سمبلیک باشد، گفت: هدایت بشر با زور و شلاق فایده‌ای ندارد.

دشمنان می‌خواهند مکه و مدینه به عنوان سمبلیک باشد/هدایت بشر با زور و شلاق فایده‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته ساری با بیان اینکه سرمایه کار پیامبر دانایی، معرفت و شناخت الهی است، گفت: سرمایه کار پیامبر پول، حکومت وسلطنت نیست و شناخت به معرفت خدا سرمایه پیامبر است و کسب شناخت خدا بالاترین سرمایه یک انسان است.

وی با بیان اینکه عقل و خرد اساس، و ریشه دین اسلام است، افزود: اسلام قوانینش عقلانی است و سخن و بیانه‌ای برخلاف منطق نمی‌گوید و ریشه دینش عقل است.

امام جمعه ساری گفت: دوستی به محبت و مودت اساس کار دین است و پیامبر اسلام ، پیامبر عطوفت است و دشمنان اسلام برای اینکه اسلام را خشن نشان بدهند داعش و داعشیان را به میدان آوردند و این تخریب و تضعیف رسول رحمت است.

این مسؤول با اشاره به اینکه پیامبر اخلاقش فضیلت و علفت است، بیان کرد: هر کجا کینه و عداوت باشد ایمان و اسلام نیست و پیامبر در آنجا حضور ندارد.

طبرسی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) دلگشا بود نه کشورگشا، گفت: پیامبر(ص) یک رهبر جنگی نبود و مردم را با حکمت و منطق با دوستی به اسلام دعوت کرد و هدایت بشر با زور و شلاق فایده‌ای ندارد و ماندنی نیست.

وی افزود: امروز ترس و هیبت و جلالت و عظمت دارید و دشمنان از بسیج، ارتش، سپاه، نیروی دریایی، نیروی هوایی و زمینی می‌ترسند.

امام جمعه ساری گفت: دشمنان از دیگر مسلمانان نمی‌ترسند و خداوند هیبت و ترس از مسلمانان را از دل آنها گرفت و می‌گویند مسلمانان ذلیل هستند و قیم می‌خواهند.

این مسؤول با بیان اینکه استکبار جنگ‌های نیابتی علیه مسلمانان راه انداختند، تصریح کرد: برای فروختن اسلحه و وضعیت بد اقتصادیشان داعش را بوجود آوردند تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.

طبرسی با اشاره به اینکه دشمنان از تفرقه نتیجه‌ای نگرفتند، گفت: اولین نقشه دشمنان تجزیه مکه به چهار قسمت است و دومین نقشه دشمن تجزیه کردستان، عراق و سوریه بود که شکست خوردند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند مکه و مدینه به عنوان سمبلیک واتیکان و ریاض پایتخت باشد تا نفت آنجا را به تاراج ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه