English

استقامت گروه مقاومت، حزب‌الله و قیام مردم عراق و سوریه نشات گرفته از اربعین است

امام جمعه ساری گفت: استقامت گروه مقاومت، حزب‌الله و قیام مردم عراق و سوریه نشات گرفته از اربعین است و دشمن حق دارد از این جمعیت میلیونی خشمگین شود.

استقامت گروه مقاومت، حزب‌الله و قیام مردم عراق و سوریه نشات گرفته از اربعین است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله نوالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه بیان داشت: عده‌ای با استفاده از فریب مردم و توجیه کار خود جهالت را مقدس جلوه می‌دهند، جامعه آن روز نیز همین گونه بود و امام حسین(ع) آمد تا مردمی که در خواب جهالت فرو رفته بودند را با خلق حماسه کربلا بیدار کند.

امام جمعه ساری گفت: فرق علی(ع) را تیغ جهل و تحجر شکافت و وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که در زمان امام حسین(ع) نیز همین گونه بود و مردم در نادانی و بی‌بصیرتی فرو رفته بودند.

این مسؤول با بیان اینکه مراقب باشیم خیلی‌ها یک چیز خوب را بد و چیز بد را خوب جلوه می‌دهند، اظهار کرد: جدایی دین از سیاست و اینکه برای امام حسین(ع) نباید گریه کنیم و باید تاسف بخوریم و مانند آن را امروز هم داریم، امروز نیز افرادی مخالف پیاده‌روی اربعین هستند، از جدایی دین و سیاست می‌گویند اما باید بدانیم و آگاه باشیم و از این عاشوراها، نشستن‌ها، خطبه‌ها و فلسفه‌ها درس بگیریم و بدانیم اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد؛ دیگر آثاری از اسلام نبود.

طبرسی در خطبه های دوم نماز جمعه ساری گفت: استقامت گروه مقاومت، حزب‌الله و قیام مردم عراق و سوریه نشات گرفته از اربعین است و دشمن حق دارد از این جمعیت میلیونی خشمگین شود، ملتی با پای پیاده از ایران، عراق، افغانستان و ... به کربلا می‌روند و نقطه وصل آنها حب الحسین(ع) است؛ چه استقبال‌ها، برخوردها، موکب‌ها و چه خوشحالی‌ها که در این مسیر صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به حضور محمد اسلامی استاندار جدید مازندران در نماز جمعه ساری، با آرزوی موفقیت برای ایشان در ماموریت سنگینی که بر عهده دارد، اظهار کرد: امیدواریم ایشان بتواند با همدلی و مدیریت خوب، استان مازندران را از این شرایطی که بزک کرده است اما مردم آن فقیر بوده و در معیشت و بیکاری و راه و زیرساخت‌ها مشکل دارد، بیرون بیاورد ضمن اینکه از ربیع فلاح استاندار سابق نیز تقدیر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: همه باید برای کتابخوانی و کتاب نویسی بسیج شویم و فرزندان خود را با کتاب آشنا کنیم، در دینی که دستور به خواندن داده شده است و بزرگترین معجزه پیامبر اسلام(ع) نیز کتاب بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه