English

مازندران در تولید چند محصول استراتژیک کشور نقش عمده‌ای دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران در تولید چند محصول استراتژیک کشور نقش عمده‌ای دارد.

مازندران در تولید چند محصول استراتژیک کشور نقش عمده‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری موج، عزیزالله شهیدی‌فر در جلسه شورای کشاورزی استان اظهار کرد: مازندران به‌عنوان تولیدکننده عمده کشور در برخی محصولات کشاورزی از قبیل برنج، مرکبات، کیوی و دانه‌های روغنی است و استان دیگری نمی‌تواند کاهش تولید این محصولات در استان‌ را جبران کند به همین دلیل حساسیت در تولید این محصولات در مازندران از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه به‌طور مثال اگر در زمینه تولید گندم در استان دچار مشکل شویم، تولید سایر استان‌ها این مشکل را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: زمانی که در تولید برنج، کیوی، مرکبات و دانه‌های روغنی دچار مشکل شویم باید به‌طور استانی آن را حل کنیم، استانی در کشور نیست که کاستی تولید ما را جبران کند.

این مسوول با اشاره به اینکه رضایت نسبی در تولید و فروش نارنگی و کیوی وجود دارد، ادامه داد: با توجه به بحران آبی که در کشور و استان داریم باید به سمت کشت محصولات گلخانه‌ای پیش رویم و از سرمایه‌گذاران برای کشت‌های گلخانه‌ای استقبال کنیم.

وی در پایان گفت: با جدی گرفتن کشت‌های گلخانه‌ای باید سطح قابل توجهی را به تولید سبزی و صیفی، گل و گیاه و لیموترش اختصاص دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی