English

جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اجرای طرح زراعت چوب را در دستور کار دارد

دلاور حیدرپور اظهار داشت: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اجرای طرح زراعت چوب را در دستور کار دارد و یکی از فعالیت‌های توسعه باغ در اراضی شیبدار می‌تواند انجام زراعت چوب باشد.

جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اجرای طرح زراعت چوب را در دستور کار دارد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بهره‌برداری جنگل از امسال در مجلس شورای اسلامی ممنوع شد و تا سه سال اجازه بهره برداری تجاری داده نشد به جز درختان پوسیده، افتاده و شکسته که از جنگل خارج شود.

حیدرپور افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مشاغل مرتبط با جنگل‌های استان مازندران اشتغال داشتند و افرادی که چندین سال در طرح جنگلداری مشغول فعالیت بودند بیکار شدند و بر این اساس در طرح جدید جنگلداری این افراد به‌کارگیری خواهند شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تنفس جنگل با دستور وزیر جهاد کشاورزی است و باید اجرایی شود، گفت: منابع طبیعی کشور زمانی منابع ملی خوانده می‌شود که منافع ملی داشته باشد، پس به‌منظور حفظ سرزمین و منافع ملی کشور باید طرح استراحت جنگل را اجرایی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۲۳ گشت ۱۳۱ شبانه روزی در استان فعال است که گشت‌زنی در جنگل‌های استان خواهند داشت، افزود: زراعت چوب از درآمدزایی خوبی برخوردار است، اما توجهی به آن نشد و سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان اجرای طرح زراعت چوب را در دستور کار دارد و یکی از فعالیت‌های توسعه باغ در اراضی شیبدار می‌تواند انجام زراعت چوب باشد.

حیدرپور گفت: زراعت چوب در راستای سیاست وزارت جهاد کشاورزی و کاهش به فشار جنگل است و باید پیگیری جدی در این زمینه انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه