English

احکام قضایی برای احیای موقوفات باید به‌صورت کامل و جدی اجرا شود

رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه اگر احکام قضایی موقوفات اجرا شد وظیفه است و اگر اجرا نشد ضعف بنده را می‌رساند، ادامه داد: احکام قضایی برای احیای موقوفات باید به‌صورت کامل و جدی اجرا شود.

احکام قضایی برای احیای موقوفات باید به‌صورت کامل و جدی اجرا شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام تقوی‌فرد با اشاره به اینکه سرمایه یک امر شخصی است اما وقف شخصی نیست بلکه عمومی است، خاطرنشان کرد: تقسیم سرمایه یکی از پیام‌های وقف است و با وقف می‌شود با خداوند معامله کرد.

وی بیان کرد: واقفان خیراندیش با خداوند معامله کردند و سودش را همیشه می‌برند چون سود واقفان هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و همیشه جاری است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه مال انسان‌ها فانی است و یک روزی از بین می‌رود اما با وقف هیچ‌گاه مال انسان از بین نمی‌رود چون همیشه باقی می‌ماند.

تقوی‌فرد با بیان اینکه اموال برای انسان استرس می‌آورد و آدم می‌ترسد که این مال از دست انسان نرود اما با وقف انسان به آرامش می‌رسد چون آن را در راه خداوند اهدا کرده است، افزود: تمام امور دنیایی استرس‌زا است امام با وقف می‌توان به آرامش رسید.

وی تاکید کرد: همه ما مدیران و مردم شاید در وقف کردن توفیق نداشته باشیم اما در نگهداری و حفظ موقوفات می‌توانیم در انجام وقف شریک باشیم و مدیران نباید در احیای موقوفات کم‌کاری کنند.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه باید حامی وقف باشیم و حق و حقوق موقوفات را پرداخت، اضافه کرد: هر سال باید یک جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اوقاف برگزار و روند احیا و پرداخت حقوق موقوفات توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

تقوی‌فرد با تاکید بر اینکه از اوقاف انتظار داریم در اجرای احکام قضایی موقوفات با جدیت عمل کند، اظهار کرد: اوقاف در اجرای احکام قضائی موقوفات دست نیاز به سوی کسی دراز نکند و به بنده گزارش دهید اگر اجرا نکرده‌ام به پای بنده بگذارید.

وی با بیان اینکه اگر احکام قضایی موقوفات اجرا شد وظیفه است و اگر اجرا نشد ضعف بنده را می‌رساند، ادامه داد: احکام قضایی برای احیای موقوفات باید به‌صورت کامل و جدی اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه