English

تالابی برای ایجاد منطقه حفاظت شده در فریدونکنار وجود ندارد

کوروس ربیعی با بیان اینکه تالابی برای ایجاد منطقه حفاظت شده در فریدونکنار وجود ندارد، گفت: مشکل اصلی برای جلوگیری از صید پرندگان در فریدونکنار، مالکیت زمین‌ها است که نمی‌توان زمین‌های شخصی را محافظت شده اعلام کرد.

تالابی برای ایجاد منطقه حفاظت شده در فریدونکنار وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس اداره حیات وحش اداره‌‌کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به صید غیرمجاز پرندگان توسط برخی افراد در فریدونکنار، تصریح کرد: برنامه و طرحی برای جلوگیری از صیدغیرمجاز و برپایی بازار پرندگان ارائه شده اما این طرح باید با همکاری مراجع مختلف همچون دادستانی، استانداری و فرمانداری فریدونکنار پیگیری و اجرا شود.

ربیعی با بیان اینکه تالابی برای ایجاد منطقه حفاظت شده در فریدونکنار وجود ندارد، گفت: مشکل اصلی برای جلوگیری از صید پرندگان در فریدونکنار، مالکیت زمین‌ها است که نمی‌توان زمین‌های شخصی را محافظت شده اعلام کرد.

وی افزود: کشاورزان فریدونکناری به صورت خودجوش زمین‌های خود را به صورت تالاب دایر می‌کنند و با این کار حق انتفاع و بهره‌برداری را برای خود امری طبیعی می‌دانند.

رئیس اداره حیات وحش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: روش شکار دوما برای صیادان مجاز است اما خواستار حذف روش‌ دام‌های هوایی و ساماندهی گذر و کرس هستیم.

ربیعی یادآور شد: با توجه به بهره‌برداران زیادی که در امر صیادی در فریدونکنار وجود دارد و احتمال بروز درگیری و تنش، برخوردهای قانونی با اینگونه افراد امکان پذیر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی