English

استاندار مازندران:

گرایش‌های محلی و منطقه ای، توسعه مازندران را به تاخیر انداخته است

استاندار مازندران گفت: گرایش‌های محلی و منطقه ای، توسعه استان را به تاخیر انداخته است و برای اعتلای مازندران، نیازمند نگاه یکپارچه به منافع استان هستیم.

گرایش‌های محلی و منطقه ای، توسعه مازندران را به تاخیر انداخته است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی در نشست با احزاب سیاسی مازندران با اشاره به اینکه احزاب باید با استاندار و مدیران در قالب‌های مختلف گفت‌وگو و تعامل کنند، افزود: رشد و بلوغ سیاسی، نماد توسعه سیاسی است و ضریب تحمل باید بالا برود و مواضع مشترک تقویت شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه خط مشی دولت، خط مشی اعتدال است، تصریح کرد: مفهوم این اعتقاد این است که در چارچوب نظام و ضوابط همه کسانی که دارای ظرفیت و توانمندی هستند باید بکارگیری شوند.

این مسوول با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی همه ما مکلف به خدمت بی‌منت هستیم و در مورد تغییر وضعیت معیشت مردم وظیفه داریم، گفت: شایسته سالاری مبنای بنده در انتصابات است و به گرایش سیاسی کاری ندارم.

اسلامی با بیان این که خدا را شاکرم که در سرزمین علویان خدمت می‌کنم و مازندران را استانی سرشار از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی والا می‌بینم، گفت: اهداف و سیاست‌های جاری و توسعه‌ای کشور در قانون بدرستی نوشته و تبیین شده لیکن باید در سایه تعامل و همفکری، روش‌ها و راهبردهای تحقق این سیاست‌ها را نیز بدرستی تدوین و دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل فضای کسب و کار باید براساس اقتضائات و توانمندی‌های استان برنامه‌ریزی شود، افزود: باید ببینیم تولید استان چه موانعی داشته که مازاد آن نتوانسته بدرستی به بازارهای فروش عرضه شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه حلقه‌های مفقوده کسب و کار در مازندران باید شناسایی و رفع شود، تصریح کرد: با برندسازی باید زمینه شهرت جهانی محصولات و عرضه تولیدات استان در بازارهای جهانی فراهم شود.

این مسوول با اشاره به اینکه گرایش سیاسی در اولویت قرار ندارد و مهم، فکر ، نگاه و بینش صحیح است، خاطرنشان کرد: فکر همگرا، کارکرد هم‌افزا و رویکرد واحد زمینه‌ساز پیشبرد امور، توسعه بخش‌های مختلف و گره گشایی در امور است.

اسلامی با بیان این که اتاق‌های فرمان‌های متعدد، مازندران را عقب نگه داشته است، گفت: گرایش‌های محلی و منطقه ای، توسعه استان را به تاخیر انداخته است و برای اعتلای مازندران، نیازمند نگاه یکپارچه به منافع استان هستیم.

وی با بیان اینکه در آغاز کار چند ماموریت مهم را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: به فرمانداران تکلیف کردیم تفکیک زباله از مبدا و پاکسازی جنگل، سواحل و عرصه‌های مختلف استان را به جد دنبال کنند.

استاندار مازندران توجه به روستاها، تقویت اشتغال و تولید مولد و ارتقا معیشت و اقتصاد روستاییان به منظور تثبیت جمعیت روستایی را از برنامه‌های مهم استان برشمرد و گفت: بوم‌گردی در استان باید تقویت شود و دولت نیز برای اشتغال روستایی، اعتبار و برای بوم‌گردی طرح‌هایی قائل شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه محرومیت‌هایی در استان هست و باید امید در دل مردم ایجاد شود، اظهار کرد: مازندران ذخایر و نیروی انسانی بی‌نظیری دارد و می‌تواند به درجات عالی در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای دست یابد.

اسلامی با بیان اینکه در جهت عرضه محصولات استان به بازارهای فروش با استانداران و سفرا تعامل داریم و در حال پیگیری امور هستیم، خاطرنشان کرد: باید شرکت‌های بازرگانی ایجاد و تقویت شود و محصولات ذخیره‌سازی و بدرستی نگهداری و بتدریج وارد بازار شود.

وی تاکید کرد: اصلاح نظام و سلامت اداری و ارتقا سیستم اداری و رسیدگی به امور مردم و تسهیل فضای کسب و کار در سایه تلاش میسر می‌شود.

علیرضا یونسی‌رستمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه در مازندران 40 نمایندگی حزب و تشکل به ثبت رسیده که در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد 19 حزب با دریافت مجوز لازم اقدام به راه‌اندازی 54 دفتر فرعی در شهرستان‌ها نموده‌اند.

وی گفت: مازندران در شمار چند استان کشور است که اقدام به افتتاح خانه احزاب کرده و انتخابات خانه احزاب استان را برگزار کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی