English

سه عامل واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه مشخص شد

رئیس پلیس راه مازندران گفت: عامل تصادف واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه مشخص شد که سه عامل در این زمینه مقصر شناخته شدند.

سه عامل واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌رضا قدمی اظهار کرد: براساس بررسی‌های اولیه نقص در سیستم ترمز دلیل واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه بوده است.

وی بیان کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده سه عامل در واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه نقش داشته که هر کدام از آنان به سهم تساوی مقصر تشخیص داده شدند.

رئیس پلیس راه مازندران تصریح کرد: بی‌مبالاتی راننده اتوبوس به‌دلیل به حرکت درآوردن اتوبوس با عیب و نقص فنی مستمر، بی‌مبالاتی مالک اتوبوس به‌دلیل استفاده از قطعات غیرفابریک و عدم نظارت بر تعمیر خوردو و بی‌مبالاتی مدیر مرکز مکانیزه معاینه فنی شهرستان گلوگاه به‌دلیل عدم احراز و نظارت بر سلامت فنی سیستم ترمز اتوبوس در زمان صدور گواهی معاینه فنی سه عامل تصادف در محور سوادکوه بوده است.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود درباره اعمال محدودیت‌های ترافیکی به‌مناسبت اربعین حسینی در محورهای مازندران، افزود: تردد تمامی کامیون و کامیونت‌ها به‌ جز حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت 12  تا 24 روز چهارشنبه 17 و همچنین از ساعت 8 تا 24 روزهای پنج‌شنبه و جمعه 18 و 19 آبان ماه امسال از محور هراز ممنوع است. 

قدمی با بیان اینکه تردد انواع تریلی از محور هراز همچنان ممنوع است، اضافه کرد: تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت 13تا 24 روز جمعه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 15 تا 24 همان روز با اعلام مأموران پلیس راه در محل از آب‌اسک به رودهن به‌صورت یک‌طرفه است. 

وی با اعلام اینکه تردد انواع تریلی، کامیون و کامیونت از محور کندوان کماکان ممنوع است، گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز جمعه 19 آبان از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسیله نقلیه از ساعت 17 تا 24 همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه است. 

رئیس پلیس راه مازندران ادامه داد: تردد تمامی تریلرها به‌ جز حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 تا  24 روز جمعه 19 آبان امسال از تهران به قائم‌شهر و بالعکس ممنوع است. 

این مسوول یادآور شد: محدودیت تردد تریلر و اتوبوس با توجه به وضعیت راه و فقدان ایمنی کافی در برخی پیچ‌ها در محور سمنان ـ مازندران همچنان ادامه دارد.

قدمی با تأکید بر پرهیز از ارتکاب به تخلفات حادثه‌ساز، خاطرنشان کرد: توصیه ما به تمام رانندگان وسایل نقلیه این است که با رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از عجله و شتاب و رعایت فاصله طولی رانندگی کرده و با همکاری پلیس‌راه، سلامتی خود و خانواده را تضمین کنند.

وی در پایان گفت: تلفن مرکز کنترل راه‌های مازندران با شماره‌های 2182934 و 2182920 با پیش شماره 011 به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه‌های استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه