English

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی؛

یاد‌گیری احکام معاملات در حد نیاز برای فعالان اصناف لازم است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه یاد‌گیری احکام معاملات در حد نیاز برای فعالان اصناف لازم است، خاطر‌نشان‌کرد: بازار‌های کنونی کشور از بازار‌های صدر اسلام عقب‌تراست.

یاد‌گیری احکام معاملات در حد نیاز برای فعالان اصناف لازم است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام غلام‌حسین ذاکری‌خطیر در جلسه آموزش فقه‌بازار ویژه اصناف شهر زیراب که در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی برگزار شد با اشاره به لزوم اجرای قوانین دینی در فعالیت‌های اقتصادی، گفت: نان‌آوری حلال و فعالیت اقتصادی دینی، مانند جهاد در‌راه خدا پاداش دارد.

وی با اشاره به ابعاد فقر فرهنگی و اقتصادی و تأثیر آن در زندگی افراد، افزود: ملتی فقیر است که فقر فرهنگی داشته باشد و در‌حال حاضر دور‌ریز غذای تهران می‌تواند 15 میلیون‌نفر را سیر‌کند ولی به‌دلیل عدم‌وجود فرهنگ صحیح مصرف، شاهد فقر هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه یاد‌گیری احکام معاملات در حد نیاز برای فعالان اصناف لازم است، خاطر‌نشان‌کرد: بازار‌های کنونی کشور از بازار‌های صدر اسلام عقب‌تراست و در بازار‌های صدر‌اسلام، بازار‌های ویژه کالاها در یک‌طرف و فروش کالاهایی مانند ماهی در بیرون از محل‌زندگی افراد بود و مساجد نیز در میان بازار‌ها قرار داشت تا افراد پس از کسب و کار حلال به مسجد بروند و روح خود را طراوت ببخشند و بندگی کنند.

ذاکری‌خطیر به برخی از احکام خرید و فروش اشاره کرد و با اشاره به تفاوت بین دزدی و مال‌غصبی، گفت: اگر فرد بر درستی معامله مطمئن نباشد، حق خرید آن را ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه