English

جامعه امروز ما نیاز به امنیت اخلاقی دارد

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه نخستین نیاز ملی و عمومی جامعه عدالت است، گفت: جامعه امروز ما نیاز به امنیت اخلاقی دارد.

 جامعه امروز ما نیاز به امنیت اخلاقی دارد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در نشست منطقه‌ای مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی که در محل فرمانداری بهشهر برگزار شد اظهار کرد: انسان موجودی اجتماعی است و اجتماعی فکر می‌کند و این مهم یکی از دلایلی است که تغییر، تحول و تکامل و رشد را در زندگی انسانی می‌بینیم.

وی با بیان اینکه تکامل یافتن یکی از تفاوت‌های انسان با سایر موجودات است بیان کرد: فرق بین انسان با سایر موجودات در این است که خیلی از موجودات می‌توانند تنها و انفرادی زندگی کنند و در نوع زندگی آنها تکاملی نمی‌بینیم، اما انسان نمی‌تواند تنها زندگی کند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه نخستین نیاز ملی و عمومی جامعه عدالت است افزود: پیامبر(ص) آمد تا به مردم فرهنگ اجرای عدالت را بیاموزد و یقین بدانید کشور  را نمی‌شود با رانت اداره کرد.

این مسؤول بابیان اینکه امنیت یکی از نیازهای اساسی مردم جامعه است  تصریح کرد: اگر بیکاری در جامعه تداوم پیدا کند جامعه دچار گرفتاری و هرج و مرج می‌شود و شک نکنید بیکاری ریشه همه بدبختی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی افزود: هر انسانی باید در درون خود نیروی بازدارنده و انتظامی داشته باشد و این پلیس درون باید فرد را به نظم سوق دهد.

امام جمعه بهشهر گفت: واعظه من نفسه را باید در سطح جامعه گسترش دهیم و این مهم با مشارکت اخلاقی مردم و افزایش سطح فرهنگ مردمی میسر می‌شود.

این مسؤول بابیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است افزود: جامعه امروز ما نیاز به امنیت اخلاقی دارد و مردم باید لطافت، کرامت را در جامعه احساس کنند و ما به‌عنوان خدمتگزاران مردم در خدمت امنیت و معیشت مردم هستیم و در این مهم هرگز کوتاهی نخواهیم کرد.

جباری با اشاره به اینکه همه در جامعه مسوول هستند، گفت: از میان امت‌ها، امت اسلامی زیبنده‌تر است زیرا اهل امر به معروف، نهی از منکر و دعوت کننده به خوبی‌هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه