English

اختصاص تسهیلات اشتغال با بهره ۶ درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ایجاد اشتغال از صندوق توسعه ملی گفت: دوره بازپرداخت این تسهیلات 6 ساله، دوره تنفس یک‌سال پس از بهره‌برداری طرح و نرخ سود میانگین آن حدود 6 درصد است.

اختصاص تسهیلات اشتغال با بهره 6 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی شاعری اظهار کرد: در بخش کشاورزی و روستایی بعد از انقلاب در زمینه‌های زیربنایی و عمرانی سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شد اما در ایجاد اشتغال و بازار کار، سرمایه‌گذاری جدی صورت نگرفت که همین امر موجب مهاجرت شدید روستائیان به شهرها شده است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 25 درصد جمعیت در روستاها باقی ماندند، ادامه داد: بقیه با مهاجرت به شهرها باعث ایجاد حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرها شدند.

وی گفت: اگر این لایحه به خوبی اجرا و نظارت شود و تحت یک سامانه جامع و هوشمند قرار گیرد، می‌تواند قوت طرح‌های قبلی اشتغالزا را تقویت و ضعف‌های آن را از بین ببرد.

 شاعری تصریح کرد: زمان‌بندی، چارچوب عقد قرارداد و پذیرش طرح‌های اشتغال روستایی در این تسهیلات تابع آئین‌نامه مصوب دولت است.

وی دوره بازپرداخت این تسهیلات را 6 سال عنوان کرد و افزود: دوره تنفس این تسهیلات یک‌سال پس از بهره‌برداری طرح و نرخ سود میانگین آن حدود 6 درصد است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: هر استان متناسب با نرخ بیکاری، نرخ جمعیت، اولویت‌ها و شاخص‌های روستایی برنامه‌ریزی لازم را برای جذب این تسهیلات انجام خواهد داد.

شاعری با اشاره به تجربه ناموفق دولت‌های قبل در اعطای تسهیلات بنگاه‌های زودبازده و ایجاد مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: اگر دقت و نظارت کافی و لازم در اعطای این تسهیلات وجود نداشته باشد و منابع به صورت تدریجی تزریق نشود و منجر به انتخاب طرح‌های غیراقتصادی شود، ممکن است دچار انحراف شود و آسیب‌های جدی به ایجاد اشتغال و جذب تسهیلات وارد شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار دقت نظر لازم و عدم تعجیل در تخصیص اعتبارات مربوط به ایجاد اشتغال روستایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه