English

سرانه مصرف آب در مازندران از میانگین کشوری هم بیشتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران میانگین مصرف آب آشامیدنی در این استان را ۲۲۰ لیتر در شبانه روز اعلام کرد و گفت :میانگین مصرف جهانی برای کشورهای پیشرفته ۱۵۰ لیتر است .

 سرانه مصرف آب در مازندران از میانگین کشوری هم بیشتر است

به گزارش خبرگزاری موج، ذبیح الله ذاکری در همایش پیاده روی خانوادگی در ساری که با شعار ' کمبود آب را جدی بگیریم ' برگزار شد ، افزود: سرانه مصرف آب در مازندران حتی از میانگین کشوری هم بیشتر است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران بر ضرورت صرفه جوئی و بهینه مصرف کردن آب در استان تاکید کرد و توضیح داد : با توجه به خشکسالی های اخیر ، میزان بارندگی در مازندران از 2 هزار میلی متر به کمتر از 700 میلی متر در سال رسیده است.

وی گفت : 90 درصد منابع آب شرب مشترکین استان مازندران هم اکنون از سفره های زیرزمینی ، 700 تا 800 لیتر در ثانیه از طریق آبهای سطحی از جمله سدهای شهید رجایی ساری ، البرز و میجران رامسر تامین می شود که با توجه به کاهش میزان بارندگی افزایش جمعیت و برداشت بی رویه از سفره ها آب زیر زمینی ، ضروری است الگوی مصرف آب تغییر یابد.

ذاکری تاکیدکرد : چنانچه در مصرف آب مدیریت صورت نگیرد با کمبود آب مواجه خواهیم بود.

وی گفت : با مدیریت مصرف آب در انجام کارهای روزانه از جمله استحمام، مسواک زدن، شست و شوی ظروف ، لباس و دیگر امور 30 تا 40 لیتر در ثانیه مصرف آب کاهش می یابد و استفاده از تجهیزات کاهنده آب نیز روشی موثر در کاهش مقدار مصرف و صرفه جویی در هزینه هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه