English

برنامه‌ریزی برای جلوگیری از واردات بذر به کشور

رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام اینکه طرح تولید بذر در این مجموعه انجام شده است، گفت: قسمت زیادی از بذر استان در دشت‌ناز تهیه می‌شود و در حال توسعه هستیم که جلوی واردات بذر گرفته شود.

برنامه‌ریزی برای جلوگیری از واردات بذر به کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمد سعیدی‌کیا در مراسم افتتاح گلخانه هیدروپونیک در منطقه دشت‌ناز میاندورود درباره این طرح اظهار کرد: با تلاش‌های زیادی که انجام شده است 53 درصد اتصالات به کار گرفته در این مجموعه خارجی و بقیه در کشور ساخته شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای بسیار مناسبی در استان مازندران افتتاح شد و پرسنل زیادی در این مرکز مشغول کار شدند، در حقیقت به نوعی انتقال دانش فنی در این مرکز انجام شده است و قابلیت استفاده برای سایر نقاط کشور هم وجود دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه پنج هکتار در زمین در حال کشت در طرح در دستور کار قرار دارد و بقیه نیز در شرف عقد قرارداد گرفت و پنج هکتارهای بعدی نیز در فاز‌های بعدی به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: برای اجرای این طرح تاکنون 24 میلیارد تومان هزینه شده است و برای دیگر فازهای بعدی به دلیل ایجاد تاسیسات هزینه کمتری نیاز است.

سعیدی‌کیا در ارتباط با طرح‌ حمایت از واحدهای گردشگری در استان مازندران، بیان کرد: هتل پارسیان خزر در حال  بازسازی است، یال غربی آن بازسازی شده و یال شرقی هم مورد بازسازی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: هتل‌های رامسر در حال بازسازی است و یک مجموعه تفریحی گردشگری کنار پارسیان خزر در حال احداث است که بنا داریم مجموعه‌ای مناسبی که مورد استفاده بانوان و آقایان قرار گیرد و این طرح را به عنوان الگو به دیگر نقاط کشور هم تعمیم دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان در ارتباط با طرح‌های کشاورزی که قرار است در استان افتتاح شود، افزود: طرح‌های زیادی در استان مازندران در حال بهره‌برداری است و این طرح‌ها در حال افتتاح است.

وی با اعلام اینکه تولید بذر و نهال عاری از ویروس قرار است در استان تولید شود، گفت: این طرح در حال حاضر در استان و کرج در حال تولید است، قسمت زیادی از بذر استان در دشت‌ناز تهیه می‌شود و در حال توسعه هستیم که جلوی واردات بذر گرفته شود.

سعیدی‌‌کیا در ارتباط با فعالیت‌های پژوهشی بیان کرد: بذر ذرت در حال کرج تولید می‌شود، سایر بذرها به تدریج تولید می‌شود و تولید بذر نیاز به پروسه بسیار زیاد دارد ولی شروع کردیم و این کار را قویا ادامه می‌دهم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه