English

نبش قبرامامزاده سیدعبدالله شیرسوار در شهرستان نور صحت ندارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نور گفت :‌ اطلاعات منتشر شده روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی بویژه کانال های تلگرامی مبنی بر نبش قبر امامزاده سید عبدالله شیرسوار در روستای ناتل از توابع این شهرستان کاملا بی اساس و صحت ندارد.

نبش قبرامامزاده سیدعبدالله شیرسوار در شهرستان نور صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین عیسی توپا حیدری افزود:‌ بدنبال انتشار این اخبار در فضای مجازی، این موضوع با هماهنگی شورای تامین شهرستان پی گیری شد.

وی اظهار داشت:‌ بدنبال آن نیز منطقه مورد بازدید قرار گرفت که حفاری هایی پیرامون این امامزاده صورت گرفته است ولی هیچ آسیبی به قبر وارد نشده است و اینکه گفته شده قبر باز شده اصلا صحت ندارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نور ادامه داد :‌ هم اینک این موضوع برای پی گیری قضایی در دستور کار کارشناسان این نهاد قرار گرفته و امروز نیز نشستی با حضور نمایندگان و هیات امنای 11 روستایی که امواتشان در محوطه این امامزاده دفن می کنند، خواهیم داشت.

نوپا حیدری با ابراز نگرانی از هتک حرمت به بارگاه امامزادگان از سوی افراد سودجو در برخی از مناطق غرب مازندران گفت : متاسفانه عده ای افراد سودجو و از خدا بی خبر اقدام به حفاری های غیرمجاز با هدف سرقت اشیای عتیقه در محوطه های امامزادگان می کنند.

وی افزود :‌ به عنوان نمونه تاکنون 2 مورد حفاری غیرمجاز در امامزاده سید عبدالله شیرسوار از توابع این شهرستان صورت گرفته و هم اینک درحال پی گیری شناسایی این افراد متخلف دراین منطقه هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نور خاطر نشان کرد که برای پیشگیری از این معضل و برخورد با متخلفان، حمایت جدی مسوولان امنیتی و انتظامی در این شهرستان ضروری است.

امامزاده سید عبدالله شیرسوار از نوادگان منتسب به امام موسی کاظم (ع) و خانواده سادات بزرگ موسوی است که حدود 200 سال پیش در روستای ناتل شهرستان نور دفن شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه