English

مبارزه منطقی و معقول با پدیده قاچاق اجتناب‌ناپذیر است

فرماندار بابل با بیان اینکه قاچاق کالا هزینه‌های سنگینی برای کشور به دنبال دارد و به نظام اقتصادی کشور لطمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند، افزود: مبارزه منطقی و معقول با این پدیده اجتناب‌ناپذیر است.

مبارزه منطقی و معقول با پدیده قاچاق اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدتقی عباسپور بیان داشت: قاچاق کالا بر اقتصاد و سیاست‌های اجرایی دولت ضربه وارد کرده و سبب کاهش تولید داخلی و در نتیجه افزایش بیکاری و رکورد اقتصادی کشور شده که آثار منفی آن بر سلامت جامعه، مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان داخلی بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری با کاهش قاچاق کالا نیاز یک حرکت و جنبش ملی است و تعیین الگوی مصرف مناسب و ترویج آن در سطح جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ سازی یکی از عوامل بسیار موثر در کاهش هرگونه فساد است و در واقع آماده کردن مردم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز،مصرف کالاهای داخلی و کاهش تقاضای کالاهای خارجی در سایه آموزش و فرهنگ‌سازی امکان‌پذیر خواهد بود.

این مسؤول یادآور شد: در این راستا به منظور هماهنگی بین دستگاه‌های مسؤول در سال گذشته هفت جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرده که نتیجه آن 52 مصوبه کاربردی بوده است.

فرماندار بابل با اشاره به اینکه در سال 1395 تعداد 19 کلاس و کارگاه آموزشی و همچنین اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان بابل انجام شده است، ادامه داد: تعداد 691 مورد گشت مشترک در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

 وی با اشاره به کشفیات قاچاق در سال گذشته اظهار کرد: کشف 655 دستگاه کولر اسپلیت مظنون به قاچاق، پودر کاکائو قاچاق با بسته‌های 600 گرمی به ارزش یک‌میلیارد و 466 میلیون و 600 هزار ریال، کشف 10 هزار پاکت سیگار به ارزش 5 میلیون ریال، کشف 12 تن برنج خارجی به ارزش 456 میلیون ریال، کشف 18 هزار و 965 عدد لوازم تحریر قاچاق کشف شده است.

عباسپور از کشف 4 هزار و 600 گرم طلا و جواهرات قاچاق در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: کشف 23 عدد باطری قاچاق به ارزش 42 میلیون و 740 هزار ریال، کشف 43 هزار و 200 قلم مکمل و دارو قاچاق به ارزش 792 میلیون و 930 هزار ریال، کشف 24 هزار و 481 قلم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 567 میلیون و 193 هزار ریال از جمله کشفیات بوده است.

فرماندار بابل افزود: همچنین یک‌هزار و 30 قلم محصولات غذایی به ارزش 18 میلیون ریال، کشف تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی قاچاق و غیرمجاز 2 هزار و 110 به ارزش 16 میلیون ریال، کشف 48 هزار و 162 متر مکعب چوب‌آلات جنگلی قاچاق به ارزش 88 میلیون و 259 هزار و 900 ریال کشف شده است.

 وی ادامه داد: در این حوزه تعداد دو ایست بازرسی و کنترل محصولات و چوب‌آلات جنگلی برای کنترل قاچاق چوب و تخلفات مربوطه در دو بخش جنگلی شهرستان استقرار یافته است.

 فرماندار بابل تصریح کرد: کشف 500 لیتر سوخت خارج از شبکه، کشف تعدادی از انواع کالاهای ممنوعه قاچاق اعم از تجهیزات ماهواره‌ای، سلاح شکاری، سلاح جنگی، مشروبات خارجی قاچاق از دیگر کشفیات بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع طی سال 1395 حدود 130 مورد پرونده قاچاق در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تشکیل، رسیدگی و مختومه شده است.

عباسپور گفت: در تیرماه امسال تعداد 10 هزار کارتن انواع سموم کشاورزی در شهرستان کشف و به اموال تملیکی استان انتقال یافته که پرونده آن برای رسیدگی به مراجع مربوطه ارسال شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه