English

تالاب گردشگری در بابل ایجاد می شود

شهردار بابل از ایجاد تالاب گردشگری در این شهر خبرداد.

تالاب گردشگری در بابل ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری موج،حسین بیژنی در نشست خبری در تالاب حیدرکلای بابل، با بیان اینکه در چندین دوره شورای اسلامی شهر بابل به فکر ایجاد محیطی به عنوان یک پروژه گردشگری تفریحی در شهر بابل بودند، اظهارکرد: متاسفانه تا به امروز این امر با وجود تلاش های بسیار محقق نشد اما هم اکنون با رایزنی های انجام شده با هیات امنای این تالاب که آب کشاورزی سه منطقه حیدرکلا، حاجی کلا و حمزه کلا را تامین می کرد، توافق هایی حاصل شده است.

شهردار بابل با اشاره به اینکه این تالاب با 34هکتار وسعت از 3 قسمت تشکیل شده است، عنوان کرد: تغذیه این تالاب از طریق رودخانه آقارود و انشعابات آن صورت می گیرد و در تلاش هستیم که آب این تالاب همواره در میزان استاندارد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این تالاب بخ دلیل مهیا نبودن شرایط بهداشتی، آنچنان استقبالی از آن نشده بود، خاطرنشان کرد: اقدامات مناسب زیست محیطی و بهداشتی برای احیای این تالاب صورت می گیرد.

شهردار بابل با اشاره به اینکه در دو هفته اخیر، این تالاب به شهرداری واگذار شده است؛ گفت: در نخستین اقدام نظافت اطراف تالاب و رفع مزاحمت های زیست محیطی از جمله تخلیه نخاله و زباله و فروش احشام توسط شهرداری صورت گرفته است.

شهردار بابل با تاکید بر اینکه از نظرات کارشناسان زیست محیطی، شیلات و عمران برای احیای این تالاب استفاده می شود، اظهار کرد: با استفاده از نظرات کارشناسان درصدد ایجاد محیطی با گیاهان و ماهیان مرتبط با این فضا هستیم تا مردم علاوه بر استفاده از منظر، به امر ماهی گیری نیز بپردازند.

وی افزود: استفاده از قایق پارویی و پدالو نیز برایاین مجموعه در نظر گرفته شده است، اما هنوز در رابطه با استفاده قایق موتوری کارشناسی های لازم انجام نشده، اما برای نجات غریق در هر حوزچه، یک قایق موتوری خواهیم داشت.

شهردار بابل همچنین از ایجاد مسیر دوچرخه سواری و اسب و درشکه در این تالاب خبر داد و افزود: غرفه های پیش ساخته، سرویس بهداشتی و دستگاه های ورزشی نیز برای این مجموعه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه 600 میلیون تومان با مصوبه شورا که در بودجه پیش بینی شده، برای تالاب نیلوفر آبی در نظر گرفته شده، افزود: ظرف یکی دوهفته آینده نیز تغییرات قابل توجهی در تالاب حیدرکلا صورت می گیرد.

بیژنی با بیان اینکه اجاره این تالاب 25ساله خواهد بود، عنوان کرد: قراردادی که با هیات امنای این تالاب منعقد شده است، مقرر شد سالیانه مبلغ 235میلیون تومان به عنوان اجاره پرداخت شود که این مبلغ هر ساله 10درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

شهردار بابل با اشاره به اینکه میزان اشتغال زایی در این تالاب حدود 40 تا 50 نفر خواهد بود، افزود: با حضور سرمایه گذار، این میزان 400 تا 500 نفر نیز قابل پیش بینی خواهد بود.

بیژنی با انتقاد از نبود بستر برای سرمایه گذاری در شهر بابل، اظهار کرد: باید بستر سالم سرمایه گذاری مهیا شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه