English

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به ۸۰۰ معتاد بهبود یافته در مازندران

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت که پارسال به 800 نفر از بهبود یافتگان اعتیاد در این استان تسهیلات کم بهره اشتغال زایی پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به 800 معتاد بهبود یافته در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، سعید آرام با اعلام این که بیش از 15 درصد از اعتبارات اشتغالزائی بهزیستی مازندران به بهبود یافتگان اعتیاد پرداخت می شود ، گفت که به هریک از این افراد 150 میلیون ریال با تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین از پیش بینی پرداخت 200 میلیون ریال تسیهلات اشتغالزائی به معتادان بهبود یافته در سال جاری خبر داد و گفت : پیش بینی ما برای سال جاری پرداخت 45 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره است.

آرام همچنین به همکاری اداره کل فنی و حرفه ای با بهزیستی برای آموزش افراد بهبود یافته از اعتیاد اشاره کرد و گفت که یکهزار و 500 تن از این افراد آموزش های شغلی را فرا گرفته اند تا امسال با تسهیلات دریافتی بتوانند برای خودشان شغل ایجاد کنند.

وی از فعالیت 67 مرکز درمان اقامتی اعتیاد در مازندران خبر داد و افزود که 2 مرکز از این تعداد مختص درمان بانوان معتاد است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام این که پارسال بیش از 12 هزار و 700 نفر در این مراکز تحت درمان قرار گرفتند ، همچنین از فعالیت هفت مرکز کاهش آسیب های اعتیاد در استان خبر داد و گفت که در این مراکز بسته های آموزشی و بهداشتی در اختیار افرادی که امکان درمان برای آنها وجود ندارد ، قرار می گیرد تا آسیب ها را کاهش دهیم.

وی افزود : 2 مرکز سرپایی درمان اعتیاد شبانه هم در استان مازندارن وجود دارد که یک مرکز مختص بانوان است تا معتادینی که فاقد سرپناه هستند ، در این مراکز استقرار یابند.

آرام همچنین از حضور هشت تیم سیار برای فعالیت در محله های دچار آسیب استان اشاره کرد و گفت که این تیم ها با ارائه بسته های آموزشی به افرادی که دچار آسیب هستند آموزش می دهند.

وی تاکید کرد : در استان مازندران بیش از 250 تشکل غیر دولتی مردم نهاد در حوزه پیشگیری و درمان با سازمان بهزیستی همکاری دارند که بسیاری از خدمات و برنامه اموزشی ما از طریق این سمن ها در اختیار افراد قرار می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه