English

صاحبان درآمد املاک اجاره‌ای ملزم به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی هستند

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران گفت: صاحبان درآمد املاک اجاره‌ای ملزم به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی هستند

صاحبان درآمد املاک اجاره‌ای ملزم به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر حمزه‌ای  اظهار کرد: صاحبان درآمد املاک اجاره‌ای و اشخاص حقوقی در استان مازندران تا 31 تیر ماه سال جاری می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی (www.tax.gov.ir ) اقدام به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی کنند.

وی بیان کرد:  براساس قانون مالیات‌های مستقیم مالیات بر درآمدی که از طریق اجاره ملک به شخص تعلق می‌گیرد شامل افرادی می‌شود که درآمد شخص حقیقی یا حقوقی، حاصل واگذاری حقوق خود نسبت به املاک واقع در کشور ایران پس از کسر معافیت‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال 1395 واحدهای مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور به عنوان واحد خالی شناسایی می‌شوند ، از سال دوم به بعد مشمول مالیاتی معادل نسبتی از مالیات بر اجاره است.

حمزه‌ای با اشاره به اینکه اظهارنامه اجاره املاک مؤدیان هر سال باید به‌صورت الکترونیکی در سامانه عملیات الکترونیکی  مؤدیان مالیاتی اداره امور مالیاتی بخش اظهارنامه الکترونیکی تا پایان تیر ماه سال بعد ثبت شود، اضافه کرد: پرداخت مالیات به‌صورت الکترونیکی و آنلاین مقدور بوده و علاوه بر دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌های استان، تمامی ادارات در سراسر استان آمادگی اخذ الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی را دارند.

وی با تأکید بر اینکه شرط استفاده از تسهیلات و خدمات ارائه شده توسط اداره کل امور مالیاتی مازندران و همچنین بهره‌مندی از معافیت‌های قانونی، تسلیم به‌موقع اظهارنامه عملکرد سال 95 است، خاطرنشان کرد: در مواردی که شخص حقیقی هیچ‌گونه درآمدی ندارد تا میزان معافیت مالیاتی درآمد حقوق برای سال 1395 تا میزان 156 میلیون ریال و برای سال 96 تا میزان 180 میلیون ریال از درآمد مشمول مالیات سالانه مستقلات از مالیات معاف و مازاد آن طبق مقررات، مشمول مالیات است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران در پایان گفت: در صورتی که مالک،محل سکونت خود را بفروشد و در سند انتقال بدون اجاره بها مهلتی برای تخلیه ملک داده شود در مدتی که محل سکونت انتقال دهنده است تا 6 ماه ملک اجاره‌ای تلقی نمی‌شود؛ مگر اینکه به موجب اسناد و مدارک ثابت شود که اجاره پرداخت می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه