English

ارائه خدمات ملی در مازندران با زیرساخت‌های استانی

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از اسکان بیش از 4.5 میلیون نفرشب مسافر در استان در تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: استانی هستیم که خدمات و سرویس کشوری به مردم ارائه می‌دهیم.

ارائه خدمات ملی در مازندران با زیرساخت‌های استانی

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا یونسی در حاشیه همایش انجمن معتادان گمنام در شهرستان محمودآباد، درباره محل دپو زباله شهرستان کنار سالن ورزشی پهلوان توکلی اظهار کرد: جمع‌آوری زباله بر عهده شهرداری بوده و استانداری همه ساله به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به اندازه بضاعتی که هست کمک مالی می‌کند.

وی افزود: شهروندان هزینه تامین مخارج مربوط به بهسازی، زیباسازی و گسترش شهر را پرداخت می‌کنند و باید شهرداری و شورای شهر تلاش کنند تا این معضل دپو زباله در ساحل حل شود و استانداری هم هر ساله به شهرداری کمک می‌کند و شورا با شهردار باید طبق قانون این بودجه را هزینه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران درباره سرازیر شدن جمعیت زیاد به محمودآباد و تولید زباله بیش از ظرفیت شهرستان عنوان کرد: ما یک استان با ظرفیت و زیرساخت‌های کم هستیم و در ایام تعطیلات مثل همین دو روز تعطیلی عید فطر بیش از  4/5 میلیون نفر شب خواب را در استان داشتیم و براساس گزارش سازمان گردشگری استان 20 درصد بر تعداد مسافران و گردشگران به مازندران اضافه شده است که به همین میزان باید خدمات هم اضافه شود که به‌علت استانی بودن ما داریم خدمات کشوری می‌دهیم.

یونسی درباره راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز در شهرستان محمودآباد در چه زمانی محقق می‌شود، خاطر نشان کرد: با توجه به ورودی بالای مسافران و تولید زباله بیش از ظرفیت شهرها باید سازمان‌های دست‌اندرکار و دولت به کمک شهرداری‌ها بیایند تا ما دیگر شاهد دپو زباله در ساحل نباشیم و الان این سیستم در بهشهر راه‌اندازی شده برای سه شهرستان شرق استان و در ساری هم بیشتر کارها انجام یافته و نوشهر هم به همین منوال است.

این مسؤول درباره چرایی عدم راه‌اندازی این سیستم در محمودآباد بیان کرد: باید از شهردار و اعضای شورای شهر بپرسید و در حوزه سیاسی امنیتی که من حضور دارم این مقوله نیست بتوانیم در محمودآباد هم راه‌اندازی زباله‌سوز را داشته باشیم.

یونسی در پایان گفت: باید علوم جدید و دانش بنیان و علوم مدرن بیایند و دانش خود را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند همچنین این مراکز ابداعات و خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها را در دانشگاه‌ها داشته باشند که در این زمینه نیاز به ورود بیشتر و کمک همگانی برای مسئله زباله هستیم تا این معضل سواحل و شهرهای ما پایان یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه