English

بانوان کوهنوردان آملی به قله ۵ هزار متری کازبگ گرجستان صعود می‌کنند

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل با اعلام فعالیت گسترده بانوان آملی در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: کوهنوردان آملی تابستان امسال به قله 5 هزار و 33 متری کازبگ کشور گرجستان صعود می‌کنند.

بانوان کوهنوردان آملی به قله 5 هزار متری کازبگ گرجستان صعود می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر نصری شاهاندشت در بازدید از هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی این شهرستان، اظهار کرد: رشته کوهنوردی از سابقه بسیار زیاد در این شهرستان برخوردار است و با توجه به وجود قله دماوند به عنوان بام ایران و نخستین اثر طبیعی ثبت شده کشور استقبال به سمت این قله مرتفع بیشتر است.

وی افزود: علاوه بر گردشگران و کوهنوردان داخلی بسیاری از کوهنوردان خارجی در فصل‌های مختلف برای صعود به قله دماوند به استان مازندران سفر دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل با اشاره به وجود قلل مرتفع رشته کوه البرز در مازندران، تصریح کرد: هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی این شهرستان از شاخص‌ترین هیأت‌ها بوده و از همدلی، صمیمیت و همزبانی مطلوبی برخوردار است.

این مسؤول بیان کرد: گروه‌های کوهنوردی زیادی در این شهرستان به صورت مستمربه قلل مرتفع داخلی و خارجی صعود دارند و در طول یک هفته حدود 200 تا 300 کوهنورد با مدیریت لازم به قلل صعود دارند.

نصری با اشاره به اینکه کوهنوردان در مناطق جنگلی و محیط زیست از حافظان طبیعت هستند، ادامه داد: این ورزشکاران در محیط زیست دست به حفظ گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری می‌زنند و در امر اطفای حریق هم تلاش فراوان دارند.

وی گفت: حدود 40 گروه کوهنوردی در آمل به صعودهای ورزشی مشغول هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل با اعلام فعالیت گسترده بانوان آملی در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی بیان کرد: با اعلام هیأت کوهنوردی، کوهنوردان آملی تابستان امسال به قله 5 هزار و 33 متری کازبگ کشور گرجستان صعود می‌کنند که از صعودهای تابستانی محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی