English

صعود بانوان آملی به قله ۵هزار متری در گرجستان

رئیس هیئت کوهنوردان و صعود ورزشی آمل گفت: بانوان کوهنورد آمل به قله 5هزار متری در گرجستان صعود می کنند.

صعود بانوان آملی به قله 5هزار متری در گرجستان

به گزارش خبرگزاری موج، حمید احسانی در همایش کوهنوردان و صعودهای ورزشی شهرستان آمل با اشاره به اینکه کوهنوردی ورزشی است که همه می‌توانند آن را انجام بدهند، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا نماد قله دماوند ثبت شود تا این شهرستان میزبان کوهنوردان بیشتری از تمام نقاط جهان باشد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار همایش صعود مسئولانه به قله دماوند با حضور مسئولان کشوری در آمل برگزار شد، تصریح کرد: پس از برگزاری جلسه با مدیران آموزش و پرورش آمل، آموزش کوهنوردی در بسیاری از مدارس این شهرستان صورت گرفت.

رئیس هیئت کوهنوردان و صعود ورزشی آمل با اشاره به اینکه هیئت کوهنوردی آمل، در طول سال به پاک سازی زباله و پسماند در جنگل های آمل اقدام می کند، افزود: این هیئت تمام توانمندی و همبستگی خود را در امداد و نجات و حفظ محیط زیست به کار می گیرد و به دلیل عدم وجود منابع مالی در تامین امکانات اولیه امداد و نجات، همکاری های فراوانی با سازمان هلال احمر دارد.

وی گفت: از سوی این هیئت دو دوره آموزش البرز شناسی و بهمن شناسی در آمل برگزار شده است و بر اساس آمار هیئت کوهنوردی آمل رتبه نخست استان مازندران را در آموزش به کوهنوردان کسب کرد.

احسانی از ساخت نخستین سالن تخصصی سنگ نوردی در آمل خبر داد و خاطرنشان کرد: این سالن در حال ساخت است که پیشرفت‌های فراوانی داشت و وزیر ورزش و نماینده مردم آمل برای تسریع ساخت آن، وعده همکاری دادند.

وی با اشاره به انجام 180 عملیات امداد و نجات در این شهرستان، اظهار کرد: بانوان کوهنورد آملی نیز فعالیت مناسبی دارند به طوری که در فصل زمستان به قله دماوند در دمای منفی 40 درجه صعود کردند و در تابستان 96 به قله 5 هزار و 33 متری کازبک گرجستان صعود می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه