English

دختر ۹ساله آملی به درجه ممتاز خوشنویسی دست یافت

رئیس انجمن خوشنویسان از دست یافتن "شمیم برجسته" دختر 9 سالی آملی به درجه ممتازی در رشته خوشنویسی خبرداد.

دختر 9ساله آملی به درجه ممتاز خوشنویسی دست یافت

به گزارش خبرگزاری موج،جواد حیدری در همایش کتابت وحی در آمل با اشاره به اینکه یازدهمین دوره کتاب وحی در شهرستان آمل در دانشکده علوم قرآنی برگزار شد، تصریح کرد: از دوره های گذشته تاکنون تلاش های زیادی برای برگزاری این مراسم صورت گرفته است و این تلاش ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خوشنویسی سابقه درخشانی در فرهنگ اسلامی و ایرانی دارد و دارای آموزه های عرفانی است، عنوان کرد: کتابت وحی، رسالت خوشنویسی را نشان می دهد و در نظر دارد با القای مفاهیم اسلامی جایگاه خود را اعتلا بخشد.

حیدری با اشاره به اینکه آمل دارای جایگاه مناسبی در هنر خوشنویسی است، عنوان کرد: فارغ التحصیلان و خوشنویسان دارای درجه ممتازی و استادی در شهرستان آمل فعالیت می کنند، بیش از 100 فارغ التحصیل رشته خوشنویسی در آمل فعالیت می کنند که در قالب همایش ها، نمایشگاه ها و دوره های فرهنگی و هنری و کارگاهی هنر خود را به نمایش می گذارند.

وی با اعلام اینکه شمیم برجسته دختر 9 ساله آملی موفق به دریافت درجه ممتازی در هنر خوشنویسی شده است، افزود: این خوشنویس آملی در خانواده ای علاقه مند به هنر رشد یافته و به این جایگاه دست یافته است.

وی با اشاره به تجلیل از علی احمدیان از پیشکسوتان هنر خوش نویسی در آمل اظهار کرد: در مراسم کتابت وحی از این هنرمند با سابقه 35 ساله در هنر خوشنویسی تجلیل شد.

رئیس انجمن خوشنویسان آمل افزود: تلاش می کنیم آثار کتابت شده در همایش، در قالب کتابی از مجموعه آثار به چاپ برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی