English

یادداشتی از محمد آرمین:

انتخابات ۹۶ آزمون شفافیت بود

یکی از مهمترین دستاوردهای انتخابات ریاست جمهوری 96 بروزِ میزان شفافیت افراد بوده است.

انتخابات 96 آزمون شفافیت بود

به گزارش خبرگزاری موج، به طوری که برخی مدیران و چهره های سیاسی، هیچ کنش سیاسی را حتی در حد یک شهروند نیز بروز نداده و انفعالی با عنوانِ سکوت یا بی طرفی پیشه کرده اند.

در این بین برخی چهره ها با بهانه های عضویت در هیات اجرایی، نظارت، بازرسی، مشغله کاری، تفکیک قوا و... هرگز در انتخابات مهم ریاست جمهوری، ولو درجهت تشویق مردم به مشارکت حداکثری، ورود نکرده و موضعی انفعالی پیشه نمودند.

این درحالی است که اکثریت همین افراد در بسیاری از ستادهای کاندیداهای شورای شهر، حضور فعال داشته اند.

بسیاری از این افراد حتی موضع فردی خود را اعلام نکرده و مهم ترین مساله ملی را در ابهامی مصلحتی پوشش داده اند.

متاسفانه بخش پرتعدادِ منفعلین کنش های مهم سیاسی اجتماعی در چهارسال گذشته را مسولین دولتی شامل می شوند که در راس آنها برخی از استانداران، فرمانداران و مدیران بخش های مختلف دولتی قرار دارند.

از آنجایی که در ابتدای طرح دولتِ اعتدال، برخی از مدیران مفهومِ اعتدال را با محافظه کاری اشتباه گرفته و سعی داشتند اقلیت اصولگرای حامی دولت را با خیل عظیم و تاثیرگزارِ اصلاح طلبانِ حامی دولت تراز قرار دهند، اعتدالگرایی از حالت کنشگری پویا به محافظه کاری انفعالی تنازل یافت.

در این دوره از انتخابات و با حضور پررنگ برخی از چهره های سیاسی، نمایندگان و مدیران، مردم بخوبی میزانِ شفافیت سیاسی افراد را مورد بررسی قرار داده و مسولین دولتی که در عمل هیچ حمایتی از دولت نکرده اند را شناسایی کرده اند.

این عدم مشارکت و گوشه گیری سیاسی، موجبِ انزوای هرچه بیشتر این مدیران شد. تا جایی که طبق مشاهداتِ میدانی، مردم برای تغییرات گسترده مدیریتی در شهرستان لحظه شماری می کنند و زمزمه تغییر مدیران یکی پس از دیگری در فضای عمومی جامعه مطرح است. این بار مردم از وزرا انتخاب مدیران کل و مدیران شهرستانی توانمند، با انگیزه، خلاق و بویژه شفاف را مطالبه می کنند.

در بسیاری از شهرستانها نیز مردم از انتخاب نمایندگانی که سال گذشته با عنوان حامی دولت توانستند اعتماد جمعی از اعتدالگرایان و اصلاح طلبان را جذب کنند و در انتخابات اخیر یا در اردوگاه رقیب بوده و یا انفعال سیاسی معناداری پیشه کرده اند، بشدت انتقاد نموده و در بسیاری موارد، رسما ابراز پشیمانی کرده اند.

در پایان از روند بوجود امده ابراز رضایت و امیدواری نموده و چشم اندازِ شفاف تری را برای اینده سیاسی و مدیریتی کشور متصور هستم.

محمد آرمین

عضو کمیته اجتماعی ستاد انتخابات دکتر روحانی در کشور و مدیر روابط عمومی ستاد شهرستان بابل

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی