English

۲۰ درصد از مدارس مازندران فرسوده و ناایمن است

فصل درس‌ومشق به‌روزهای پایانی و سرنوشت‌ساز امتحان نزدیک می‌شود اما نیمکت‌های چوبی که بهترین میوه‌های زندگی را پرورش می‌دهند، شکسته و فرسوده هستند.

۲۰ درصد از مدارس مازندران فرسوده و ناایمن است

به گزارش خبرگزاری موج، 20 درصد از بیش از چهار هزار مدرسه مازندران فرسوده و ناایمن است و دانش‌آموزان مازندران چشم‌انتظار یاری مسئولان و خیران برای بازسازی آن هستند.

قریب ۱۰۰ هزار دانش‌آموزان مازندران در مدارس فرسوده و ناایمن روزگارمی گذارنند اما اردیبهشت، مدارس حال و هوای دیگری دارند، و به‌رغم ناایمن بودن مدارس، دانش‌آموزان هنوز هم می‌توانند عاشق معلم‌هایشان شوند و بسیار دوستشان داشته باشند و هنوز هم معلم‌ها می‌توانند در قلب بچه‌ها و ذهن‌های صاف و بی‌ریایشان فرمانروایی کنند و محبوب باشند.

معلم بودن حسابش از بقیه شغل‌ها جداست، قدم‌به‌قدم با دانش‌آموزان آمدن و شکیبایی پیشه کردن، کار معلمان است و آنان همپای دانش‌آموزان ۹ ماه از سال را در برخی مدارس فرسوده مازندران، مشغول عشق آموزی هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش میان درود از زندگی به‌عنوان کشتزار آخرت یادکرد و گفت: آموزندگان مدیریت و دانشمندان تعلیم و تربیت بر این باورند هنر آن است که معلمان می‌آموزند، معلمان عاشق، دلسوز و آگاه از هیچ، هدف می‌سازند. آن‌ها هستند که به نظر کیمیا می‌کنند.

هروز عرب خزائلی  بابیان اینکه معلمان هدفمند، مدارس را متحول می‌کنند، گفت: این معلمان هستند که می‌توانند مدارس را از یکنواختی و آموزش صرف، خارج و به بوستانی متنوع، دل‌چسب، رنگارنگ و نشاط‌انگیز تبدیل می‌کنند.

وی تبدیل مدرسه به کیفیتی جذاب‌تر از خانه که طراوت و چالاکی در آن به‌اعتدال رفتاری می‌رسد را هنر معلمان عنوان کرد و گفت: هدف آموزش‌وپرورش نیز جز این نیست.

فرهاد شاهسوارانی مدیر بنیاد فرهنگی آرش بابیان اینکه یک‌بار برای همیشه به ما نمره بدهید تا این‌طور در حضور شما جواب پس ندهیم، در پاسخ به اینکه آیا هنوز نیاز به مدرسه‌سازی داریم، گفت: هنوز نه‌تنها در مازندران، که در ایران عزیز نیازمند ساخت مدرسه هستیم، مدارسی که توسط خیرین ساخته می‌شود کافی نیست، هرگاه که مدرسه‌سازی در کشور رشد کرد، زمانی بود که دولت مثل دو بال پرنده، بستر شکوفایی ساخت‌وساز مدارس را فراهم کرده است.

وی بابیان اینکه اعتباری که برای ساخت مدرسه و توسعه آموزش‌وپرورش در نظر گرفته‌شده ۳۰ درصد بودجه کشور است، ادامه داد: متأسفانه این رقم در میانگین کشور به ۱۰ درصد و در مازندران به هفت درصد رسیده است.

شاهسوارانی هزینه کردن در آموزش‌وپرورش را بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در کشور دانست و افزود: مدرسه‌سازی تنها نیاز ما نیست؛ نیازمندی مدارس ما شور، شوق و عشق معلمان است، تا رضایت این قشر فراهم نشود نمی‌توانیم شاهد شکوفایی و توسعه در کشور باشیم.

مدیر بنیاد فرهنگی آرش بابیان اینکه خیری با پول نیست که با عشق است، گفت: برای مدرسه‌سازی و مدرسه یاری احتیاج نیست افراد فقط از پولشان بگذرند باید با عشق عبور کرد، نیمکت‌های چوبی بیشترین و بهترین میوه‌ها را خواهند داد اگر ریشه در وجود معلم داشته باشند.

سید علی قاسمی مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران نیز می‌گوید: ۲۰ درصد مدارس استان فرسوده و ناایمن محسوب می‌شود.

وی افزود: حدود ۲۰ درصد از مدارس استان فرسوده و به‌نوعی مدارس ناامن و آسیب‌پذیر هستند اما به‌ناچار مورداستفاده قرار می‌گیرد و وکمبود فضا ازجمله مشکلات استان در حوزه آموزشی است.

مازندران بیش از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز دارد که قریب به ۱۰۰ هزار نفر در مدارس غیر ایمن درس می‌خوانند و بازسازی آن از مطالبات فرهنگیان و خانواده‌ها از دولت دوازدهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه