English

آموزش و پرورش مازندران حدود ۳ هزار نیروی انسانی مازاد دارد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش مازندران حدود 3 هزار نیروی انسانی مازاد دارد و این در حالی است که با بازنشسته شدن نیروها، نیروی جدید دانشگاه فرهنگیان به‌کارگیری می‌شوند.

آموزش و پرورش مازندران حدود 3 هزار نیروی انسانی مازاد دارد

به گزارش خبرگزاری موج، سیدعلی قاسمی در چهاردهمین همایش خیران مدرسه ساز شهرستان نکا اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام‌شده 2 هزار فرهنگی مازندران امسال به درجه بازنشستگی نائل شده و در همان راستا یک‌هزار و 700 نیروی کار جدید از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به‌کارگیری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به وجود نیروی مازاد در این نهاد، هزینه‌های جاری ما بالا است که اگر مردم به کمک ما بشتابند بخش مهمی از این هزینه‌ها جبران می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: با توجه به بالا بودن هزینه جاری، راهی برای ارائه سرانه نداریم که اگر مردم به کمک این نهاد بشتابند، می‌توانیم سرانه‌ها را تزریق کرده و دارای مدارسی آبادتر و با تجهیزات بهتر باشیم.

این مسؤول اضافه کرد: یکی از مسائل و مشکلات جدی در آموزش و پرورش مازندران، افزایش مدارس زیرحد نصاب است تا جایی که در برخی از موارد، مدرسه‌ای با 10 دانش آموز فعال است و در فاصله هشت کیلومتری آن هم دوباره مدرسه‌ای با همین تعداد دانش آموز و یا کمتر فعالیت دارد و این مسائل هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

قاسمی افزود: اکنون بیش از 10 مدرسه مازندران دارای یک دانش آموز هستند و 123 مدرسه با کمتر از 10 دانش آموز فعالیت می‌کنند و اگر یک دانش‌آموز در دورترین نقطه این استان نیازمند آموزش باشد، معلم برای تعلیم اعزام می‌شود.

وی با اشاره به ساخت و سازهای انجام‌شده در طول سال‌های گذشته یادآور شد: ساخت 190 مدرسه با یک‌هزار و 162 کلاس درس در استان مازندران در این دولت عملیاتی شد و به بهره‌برداری رسید و همچنین در حال حاضر 77 پروژه نیمه کاره خیرساز با 150 کلاس درس، در دست ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه از اختصاص اعتبارات برای آموزش دانش‌آموزان پیش‌دبستانی در مناطق محروم خبر داد و گفت: 580 میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.

این مسؤول اظهار کرد: 500 میلیون تومان هم از محل صرفه‌جویی انجام‌شده برای سرویس مدارس استثنایی هزینه شده است.

قاسمی همچنین به عملکردهای انجام‌شده در حوزه فرهنگی و تربیتی اشاره کرد و افزود: در بخش افزایش نمازخانه‌های مدارس مازندران، از سال 92 تا سال 95 با رشد بیش از 25 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم و تعداد نمازخانه‌های مدارس از یک‌هزار و 59 مدرسه در سال 92 به یک‌هزار و 336 مدرسه رسیده است.

وی گفت: توجه به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی هم در سال‌های اخیر با رشد خوبی روبه‌رو بوده است و تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مازندران از 15 مرکز به 32 مرکز رسیده و اکنون در تمام مناطق استان مازندران دارای پژوهش‌سرا هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یکی از افتخارات و دستاوردهای مهم مازندران را افتتاح آزمایشگاه پلاسمای هسته‌ای اعلام کرد که با اعتبار یک میلیارد تومان در نکا افتتاح شد.

این مسؤول در ادامه توجه به امر پژوهش را مسأله مهمی دانست که در سه سال گذشته با توجه به اینکه تا قبل از آن هیچ مدرسه پژوهش محور در استان مازندران نداشتیم اکنون دارای 220 مدرسه پژوهش محور بوده و فعالیت گسترده در این بخش انجام می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه نیمی از دانش‌آموزان مازندرانی حضور گسترده در فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارند، افزود: در اعزام کاروان‌های راهیان نور در سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی از سوی دانش‌آموزان روبرو بودیم که تعداد 4 هزار و 500 نفر سال 92 به اعزام 16 هزار نفر در سال 95 افزایش یافت.

وی گفت: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر در بسیاری از شاخص‌های مهم دارای رشد قابل توجهی بوده و در مجموع بیش از 48 درصد در ارزیابی شاخص‌های عمومی رشد داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه