English

نباید از فرهنگ‌سازی در بخش اقتصاد مقاومتی غافل شویم

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مهم‌ترین مسئله در بخش اقتصاد مقاومتی مقوله فرهنگ‌سازی است و باید از مسئله فرهنگ اقتصاد مقاومتی غافل نشویم.

نباید از فرهنگ‌سازی در بخش اقتصاد مقاومتی غافل شویم

به گزارش خبرگزاری موج،حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا ، با اشاره به اهمیت شعار سال مقام معظم رهبری و بیانات معظم‌له در پیام نوروزی‌شان و فرمایشات ایشان در حرم مطهر در ابتدای سال اظهار کرد: شعار سال مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیازمند عزم جدی مسؤولان در بخش فرهنگ‌سازی این مهم است.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو همدلی و هم‌زبانی مردم و مسؤولان دانست و افزود: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حجت را بر همگان تمام کردند و این نسخه شفابخش در حوزه اقتصاد نظام اسلامی است و باید همگان تمام تلاش خود را در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری انجام دهند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران اقتصاد مقاومتی را در گروه حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و تصریح کرد: در واقع اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌زا و با هدف ایجاد رونق در بخش تولید و اشتغال مطرح شد و می‌تواند بسیاری از مشکلات را در بخش اقتصاد داخلی رفع کند.

این مسؤول فرهنگ‌سازی در بخش اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و تأکید کرد: نقش روحانیون و طلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت و روحانیون نقش فرهنگ‌سازی درباره این مقوله مهم را ایفاء کنند.

روحانی‌نیا با اشاره به نقش تبلیغ در جامعه اسلامی و با اهمیت به نقش علماء و روحانیون در نظام اسلامی خاطرنشان کرد: علماء و روحانیون با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف تبلیغ و با استفاده از این ظرفیت عظیم در جامعه اسلامی در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری درباره شعار سال و اهمیت بخش تولید و اشتغال بپردازند.

وی اظهار کرد: بخش فرهنگی و فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی نباید مغفول واقع شود و طلاب، روحانیون و نخبگان علمی کشور درباره این مقوله مهم باید کارهای پژوهشی و ارائه مقالات را آغاز کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران به برخی از فعالیت‌های این معاونت به‌ویژه درباره عملکرد ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این ستاد با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری درباره این واجب فراموش شده در سال گذشته به برنامه‌هایی از قبیل تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل اعضای هسته مرکزی تذکر لسانی، فعال‌سازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در بیش از 600 مرکز و مؤسسه قرآنی در سطح شهرهای استان، برگزاری دوره آموزشی گروه‌های تذکر لسانی با عنوان طلایه‌داران، برگزاری جلسات گروه‌های تذکر لسانی در ادارات و نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرهای استان، تهیه،‌ تنظیم و تکثیر مصادیق امر به معروف و نهی از منکر و توزیع در بین ادارات شهرهای استان، برگزاری نمایشگاه با استفاده از پوسترهای حجاب و عفاف،‌ سبک زندگی، تهیه و توزیع کتابچه قانون حمایت از آمران امر به معروف  و نهی از منکر به تعداد 400 نسخه، تهیه و انتشار مقالات و مطالب با مضامین امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی، برگزاری گفتمان‌های دینی جوان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی اقدام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه