English

رئیس دانشگاه قم:

ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی پیش نیاز اشتغالزایی در کشور است

عضو خبرگان رهبری گفت: از جمله کارهایی که در تحقق اشتغالزایی در کشور بسیار تاثیرگذار است، ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی است.

ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی پیش نیاز اشتغالزایی در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز اظهار داشت: ما وقتی می توانیم اقتصاد مقاومتی و تولید ملی قوی داشته باشیم که قبل از آن فرهنگ استفاده از کالای داخلی را در کشور به خوبی نهادینه کرده و آن را در ذهن و فکر مردم و جوانان به خوبی جا بیندازیم.

وی با اشاره به این که واردات بی رویه به اقتصاد ملی ضربه وارد می کند، گفت: باید برای مردم به درستی این مساله و واقعیت را تبیین کرد که  خرید کالای خارجی باعث بیکاری جوانان خودمان می شود و برعکس تبلیغ مصرف و خرید کالای ایرانی باعث اشتغالزایی و رونق واحدهای تولیدی داخل می گردد.

عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی در سال های آینده نیز باید در دستور کار مردم و به خصوص مسئولان و دولتمردان باشد، افزود: متاسفانه در سالی که گذشت دیدیم که آمریکا به تعهدات خود در مساله برجام عمل نکرد و این مساله نشان می دهد که ما نباید چشممان به بیگانه باشد، بلکه باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توکل بر خدا، روی پای خودمان بایستیم و مشکلات را حل کنیم.

وی بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز چندی پیش به صراحت فرمودند در پایان سالی که عنوان و شعارش اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود، این انتظار از مسئولان کشور می رود که گزارشی از کارهای انجام شده در رابطه با اقتصاد مقاومتی را به مردم ارایه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه