English

رئیس مجلس:

اشتغال‌زایی مهمترین رویکرد در تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال‌زایی مهمترین رویکرد در تحقق اقتصاد مقاومتی است و می‌توان با کارآفرینی و اشتغال‌زایی بسیاری از مشکلات از جمله مهاجرت را رفع کرد.

اشتغال‌زایی مهمترین رویکرد در تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی در آئین افتتاح طرح‌های زیربنایی و عمرانی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تالار مرکزی شهر قم، افزود: بسیاری از این پروژه ها در مناطق محروم و در جهت محرومیت زدایی انجام گرفته و در اشتغال‌زایی نیز موثر بوده است.

وی افزود: یکی از روش‌های هوشمندانه و مدبرانه رهبرمعظم انقلاب دنبال کردن روش کار ستاد اجرایی در سال‌های اخیر است، ستادی که در جهت محرومیت زدایی پایه گذاری شده و تا به امروز اقدامات خوبی را به سرانجام رسانده است.

لاریجانی تصریح کرد: تلاش های ستاد اثرات خوبی در مناطق مختلف داشته است و توانسته در تولید و اشتغال زایی نیز موثر باشد.

 وی خاطرنشان کرد: اشتغال زایی و تولید باید رویکردی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد از این رو اجرای پروژه ها با نگاه اشتغال زایی اهمیت زیادی دارد به ویژه در کمیته امداد(ره) نیز با تاکید بر اشتغال و حفظ کرامت پروژه هایی در دست اقدام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه ما باید به سمت تولید حرکت کنیم و زمینه حضور جوانان در عرصه اشتغال را به خصوص در مناطق روستایی فراهم کنیم تا بتوان مانع از مهاجرت جوانان به شهرها شویم.

وی گفت: بحث‌های انتخاباتی و سیاسی اگر چه خوب است و نشان دهنده مردم سالاری دینی است اما نباید این مسائل ذهن ما را از تولید و اشتغال و توسعه دور کند و آن را مختل سازد.

لاریجانی بیان کرد: با وفاق ملی می توان در جهت تولید و اشتغال گام برداشت بی شک در سایه وفاق بسیاری از پروژه ها توسط مردم اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: امکانات زیادی در سطح روستاهای کشور در جهت تولید و اشتغال وجود دارد که اگر دولت بسترسازی لازم را فراهم بیاورد می توان از مهاجرت جوانان جلوگیری کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر اقتصاد محور قرار بگیرد و تولید و اشتغال زایی انجام پذیرد می توان در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق بود که همه بندهای اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه باشد ما در قم نیز ظرفیت های بالنده ای در گردشگری مذهبی و صنعت داریم که لازم است مورد توجه قرار بگیرد.

لاریجانی عنوان کرد: در راستای گردشگری قم و یا ظرفیت های صنعتی این استان باید سرمایه گذاری شود به ویژه در جهت کشاورزی و فعالیت های دامی که نیاز به منابع آب دارد باید با رویکردی اقتصادی به فعالیت پرداخت.

وی بیان کرد: توسعه صنعت نیز باید متناسب با منابع آب باشد در واقع باید مزیت های اقتصادی را در توسعه مد نظر قرار داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قم دارای ویژگی های خوبی به لحاظ حمل و نقل ریلی و نزدیک بودن به تهران است و می توان به رشد و توسعه صنعت نیز دست یافت.

وی با اشاره به فعالیت های بنیاد برکت بیان کرد: بنیاد برکت تلاش های خوبی را در زمینه توسعه و اشتغال زایی داشته است و باید در جهت ارتقای ظرفیت ها و توان بنیاد کمک کرد.

لایجانی عنوان کرد: روحیه کارآفرینی یکی از ویژگی های مهم بنیاد برکت است که می تواند در کاهش بیکاری و محرومیت زدایی اهمیت زیادی داشته باشد چرا که توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، تربیت کارگران متخصص و کارآمد، جذب سرمایه گذار در بخش های گردشگری و صنعتی و رفع بیکاری اهمیت زیادی دارد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این جلسه ضمن تجلیل از مقام 4 شهید مدافع حرم از تابلوی معرفی عملیات احداث پروژه های مجتمع برکت از سوی رهبری به مردم قلعه چم، چاله گنبد و علی آباد نیزار و همچنین اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای وشنوه، فردو، آغلک و قاهان با 10 کیلومتر با اعتبار 1 میلیارد تومان و 25 دستگاه پل عابر پیاده با 14 میلیارد ریال اعتبار رونمایی شد.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه