English

به فن سالاران اعتماد کنید و ترکیبی رای دهید

یک فعال اجتماعی شهر بابل اظهار داشت:بدون شک پارلمان شهری که نهاد سیاست گذاری،برنامه ریزی و نظارت است جای متخصصان و فن سالاران است.

به فن سالاران اعتماد کنید و ترکیبی رای دهید

به گزارش خبرگزاری موج،ایرج نیازآذری بیان داشت:شورای اسلامی شهر باید بر مجموعه ای از برنامه ها،روندها و اقدامات مدیریت شهری نظارت کند که عمدتا ماهیت تخصصی دارند و بطور طبیعی کسی می تواند نظارت موثری انجام دهد که خود، یک یا چند دوره اجرای آن فعالیت را تجربه کرده باشد تا بتواند از لحاظ ادراکی و مهارتی بر پیچیدگی های آن بخش مسلط باشد.

وی افزود:وقتی به مجموعه ایی از جریان کار و روندهای مدیریت شهری و کمیسیون های شورای اسلامی شهر توجه می کنیم به دانش، تخصص وتجربه در حوزه های شش گانه زیر بیشتر از سایر گروه های دانشی و تجربی نیاز داریم:

۱_ مدیریت و برنامه ریزی شهری

۲_ مدیریت بودجه وبرنامه ریزی مالی و اقتصادی

۳_ امور حقوقی و اداری وفنآوری

۴_ گروه معماری و شهرسازی و امور زیربنایی

۵_ امور فرهنگی و اجتماعی و آموزشی

۶_ ترافیک و مدیریت حمل و نقل شهری

این فعال اجتماعی و فرهنگی گفت:هم اکنون افراد متعددی با سوابق تحصیلی و تجربی مختلف در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام نمودند اما زمانی شورای شهر کارآمد و موفق خواهیم داشت که ترکیبی از تخصص ها و مهارتهای مورد نیاز مدیریت شهری  کنار هم باشند که هم بتوانند اقشار و گروه های مختلف شهری را در شورا نمایندگی کنند و هم تخصص های مورد نیاز کمیسیون های مختلف شورا را بر آورده سازند.

وی گفت:تامین تخصص های مورد نیاز شورای اسلامی شهر مستلزم رای ترکیبی شهروندان است.

نیازآذری افزود:بدین منظور پبشنهاد می کنم شهروندان گرامی جدولی تهیه نمایند و متناسب با تخصص های پیش گفته افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند تا تعادل و توازن رشته ای و تخصصی در اعضای شورا برقرار شود.

وی گفت: بدلیل محدودیت انتخاب شوندگان (۹ نفر و کمتر در شهرهای استان مازندران)  امکان نامبردن همه گروه های دانشی و مهارتی میسر نیست و بطور طبیعی در میان نامزدان شوراها هستند افرادی که همزمان چند مهارته هستند و ترکیبی از مهارتهای لازم را داشته باشند.

نیازآذری اظهار کرد:امیدوارم با دقت نظر شهروندان گرامی دانش آموختگان رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی و همچنین علوم اداری که دارای مهارتهای تجربی بیشتری هستند به شورای شهر راه یابند.

وی گفت:علاوه برآن انتخاب و توازن جنسیتی هم لازم است به نوعی که متناسب با فراوانی،اقشار و گروه های مختلف جامعه و با لحاظ نمودن تخصص های مورد نیاز از ظرفیت مدیریتی و مشورتی بانوان نیز استفاده شود.

این فعال اجتماعی در ادامه افزود: آنچه که در این قلم برآن  تاکید شد یک روی سکه الزامات ورود به شورای شهر است که یقینا شهروندان گرامی به روی دیگر سکه و ویژگی هایی نظیر پاکدستی،تعهد،سلامت اخلاقی، تفکر_شورایی،میل به کار گروهی،سعه صدر، وجدان کاری،شجاعت و درایت را مد نظر خواهند داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه