English

ثبت جهانی فرش کلاردشت در خردادماه ۹۶

مسؤول امور فرش اداره‎کل صنعت، معدن و تجارت مازندران از ثبت ملی فرش کلاردشت در روزهای پایانی خبر داد و گفت: برای ثبت جهانی این کالا نیز اقدام شده و در خردادماه 96 این مهم محقق می‎شود.

ثبت جهانی فرش کلاردشت در خردادماه 96

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا آقاگل‎زاده در آخرین جلسه کارگروه بانوان استانداری مازندران که به بررسی وضعیت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر و ساماندهی اتحادیه‎های فرش دستباف اختصاص داشت، اظهار کرد: سرانه تولید فرش در مازندران 1.5 مترمربع است و سالانه 69 میلیارد تومان ارزش این تولیدات است.

وی با اشاره به اهمیت فرش کلاردشت افزود: در ثبت ملی این اثر اندکی وقفه افتاده بود اما فرآیند ثبت آن در مرحله اداری قرار دارد و به‎زودی پایان می‎یابد.

مسوول امور فرش اداره‎کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ثبت جهانی فرش کلاردشت نیز تاحدودی پیش رفته است و تلاش داریم در خرداد ماه این مهم محقق شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع 46 هزار و 316 فعال در حوزه فرش دستباف مازندران، 25 هزار نفر بیمه‌شده هستند و موضوع بیمه برای آنها بسیار مهم و تنها تکیه‌گاه برای آنها است.

مریم جمشیدی همچنین با اشاره به مزایای بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، افزود: حق بیمه در صندوق 15 درصد است که 10 درصد آن را دولت و بقیه را بیمه‎شده پرداخت می‎کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: بانوان روستایی و عشایر در هر سنی که هستند اگر 15 سال سابقه پرداخت بیمه دارند، می‎توانند از مزایای بیمه بازنشستگی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اطلاع‎رسانی از طریق دهیاری‎ها صورت می‎گیرد و تاکنون 66 هزار نفر مشمول این طرح شده‎اند و پیش‎بینی می‎شود که 500 هزار زن روستایی و عشایری اعم از خانه‎دار و کارگر فصلی از این مزایای مهم دولت استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه