English

خسارت بحران برف سال ۹۲ تنکابن هنوز جبران نشده است

تقی پزشکی گفت: با توجه به گستردگی خسارت برف در سال ۹۲ در این شهرستان تاکنون جبران خسارت نشده است.

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن با اشاره به کمبود منابع درآمدی و مالی شهرداری، اظهار کرد: با همه مشکلات موجود بیشترین بار مالی برگزاری برنامه‌‎های فرهنگی شهرستان بر دوش شهرداری است و در طول سال بیش از سهم شهرداری برای این برنامه‌ها بنا به درخواست مراکز فرهنگی که بیشتر آنها غیردولتی هستند، هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: نهادها و مراکزی که در کار فرهنگی نقش مستقیمی دارند، دائماً پول و اعتبار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خود ندارند و برای اجرای برنامه‌ها از شهرداری کمک می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن افزود: در حالی که شهرداری در این مورد با کمبود شدید درآمدی و با هزینه‌های بالای اداره شهر، هزینه‌های خدمات که فقط به شهروندان ارائه نمی‌شود و حضور گردشگران هم شامل این هزینه‌ها و افزایش آن می‌شوند، مواجه است و نیز هزینه‌های جاری مانند خدمات شهری هم که خود برای شهرداری بار سنگینی است را متحمل می‌شوند دیگر توان پرداخت کمک به این نهادها را ندارد.

این مسوول یادآور شد: آیا بهتر نیست به‌ جای اعطای اعتبارات کلان به برخی مراکز و نهادهای غیردولتی بخشی از این اعتبارات را برای انجام کار فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه که در این حوزه جهادی کار می‌کنند اعطا شود.

پزشکی با ابراز همدردی با مردم مرکز و شرق استان در بروز طوفان اخیر و وارد شدن خسارت عدیده به شهروندان، ادامه داد: در جریان بحران برف سال ۱۳۹۲ به بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی از ۳۰ الی ۹۰ درصد خسارت وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی خسارات و حجم برف که مردم تا چند روز در خانه‌هایشان بدون امکانات و غافلگیرانه محبوس بودند تاکنون جبران خسارتی نشده و برای آنها کاری نیز صورت نگرفته است و از مسؤولان استان درخواست می‌کنیم به مشکلات این منطقه هم توجه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن با انتقاد از وزیر راه و شهرسازی که اخیراً برای بازدید از رامسر و از طریق کنارگذر تنکابن به این شهرستان سفر کرده است و توقفی در تنکابن برای پیگیری مشکلات عدیده این شهرستان نداشته است، گفت: ای کاش با وجود این همه مشکلات و کمبودها وزیر راه و شهرسازی توقفی هرچند کوتاه در تنکابن داشتند تا بخشی از مسائل موجود و اولویت‌های شهرستان را به اطلاع وی می‌رساندیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه