English

در دهه فجر ۱۴۰۰؛

۱۱ طرح مخابراتی همراه اول در شهرستان سلسله به بهره‌برداری رسید

مدیر مخابرات منطقه لرستان از افتتاح 11 طرح مخابراتی همراه اول در شهرستان سلسله خبر داد.

11 طرح مخابراتی همراه اول در شهرستان سلسله به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، نبی‌اله شمسی‌فر در مراسم افتتاح پروژه مخابراتی ارتباطات سیار الشتر، اظهار کرد: مشکلات عمده‌ای در لرستان وجود دارد بخشی از استان از زیرساخت فیبر نوری مطمئن برخوردار نیست تلاش کردیم این نواقص را برطرف کنیم از جمله اقداماتی که در سلسله و دلفان انجام شده احداث فیبرنوری استانی و رینگ شبکه با مرکز استان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بین خرم‌آباد به الشتر و الشتر به نورآباد رینگ فیبر نوری و سیستم انتقال ایجاد کردیم و در مواقعی که به هر دلیل یکی از مسیرهای فیبر نوری متعلق به ارتباطات زیرساخت و یا استان دچار قطعی و اختلال شود ارتباطات از مسیر بعدی برقرار خواهد بود و پایداری خوبی ایجاد شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطرنشان کرد: اقدام بعدی که از تجربه سیل ۹۸ گرفته شده ایجاد مسیر پروتکشن رادیویی برای چهار شهرستان استان شامل؛ سلسله، نورآباد، کوهدشت و پلدختر است.

شمسی‌فر اضافه کرد: اگر کل مسیرهای فیبر نوری ما به هر علتی قطع شود ارتباطات تلفن ثابت، ویس همراه اول و ایرانسل از مسیر رادیویی برقرار است و شاهد قطع کامل ارتباطات نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: پیگیری لازم برای ایجاد مسیرهای فیبر نوری برای مناطق بسطام و قلابی و مسیر پرسک به سمت بیرانشهر شده که امیدواریم به‌زودی مجوز احداث آن‌ها توسط وزارت ارتباطات صادر شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: اقدام دیگری که در جهت پایداری ارتباطات و اطمینان بخشی در مواقع بحران به‌منظور داشتن ارتباط در شهرستان‌های الشتر و نورآباد ایجاد کردیم مسیر رادیویی پروتکشن برای ارتباطات ثابت و شبکه ۲g اپراتورها است.

شمسی‌فر اظهار کرد: فیبرنوری را به داخل منازل خواهیم برد و با پیگیری‌های انجام شده شهرستان سلسله به‌عنوان چهارمین شهر استان به تکنولوژی ftth فیبر نوری خانگی در سطح شهر تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: برای توسعه نیازمند همکاری هستیم اگر همکاری نباشد سرعت در توسعه کُند خواهد بود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطرنشان کرد: نیازمند همکاری راهداری هستیم که پروژه‌های فیبر نوری خود را انجام دهیم.

مخابرات لرستان

تشعشعات تلفن سیار برای سلامتی مضر نیست

شمسی‌فر اضافه کرد: تشعشعات تلفن سیار برای سلامتی مردم مضر نیست و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اخیراً به این موضوع به‌صورت مفصل اشاره کرده‌اند.

وی بیان کرد: معضل دیگری که با آن روبرو هستیم این بوده که میزان سرقت ما زیاد شده است در این راستا نیروی انتظامی و فرماندار ما را همراهی کنند تا معضل سرقت را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: دو سایت روستایی در دست احداث داریم که در آینده بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرمخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: مجموعه مخابرات خصوصی است و هزینه هر خط تلفن ثابتی که احداث می‌کنیم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هزینه نگهداری جاری آن ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که نیاز بوده وزارت ارتباطات و مجلس حساس باشند.

وی اظهار کرد: فناوری اطلاعات زیرساخت اشتغال را با کمترین هزینه ایجاد می‌کند به‌شرط اینکه توسعه یابد وزارت ارتباطات و مجلس کمک کند تا تعرفه‌ها را منطقی کنیم تا حداقل جوابگوی هزینه‌های مخابرات باشیم اما واقعاً جوابگو نیست.

تعرفه‌های مخابراتی منطقی نیست

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: تعرفه‌ها منطقی نیست باید منطقی شود تا زیرساخت توسعه که حوزه اثرگذاری هست را فراهم کند.

وی اضافه کرد: ۱۱ پروژه مخابراتی همراه اول در شهرستان الشتر با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل احداث سایت تلفن همراه ‌چشمه‌علی اکبر، پارک شهید رجایی، طالقانی و ارتقاء تکنولوژی نسل سوم و چهارم تلفن همراه ۷ سایت و تعویض دکل سایت ده حسنعلی در شهرستان الشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر