English

درخواست موج از مردم الشتر «سلسله»؛

عبود کاملی در انتظار قصاص نفس؛ مردم سلسله شفاعت کنند

عبود کاملی جوان شادگانی که 12 سال پیش در ماجرایی، ناخواسته عامل به شهادت رسیدن ستوان غضنفر حسنوند شد، در انتظار اجرای حکم قصاص، و چشم انتظار بخشش از سوی اولیای دم است.

عبود کاملی در انتظار قصاص نفس؛ مردم سلسله شفاعت کنند

به گزارش اختصاصی خبرگزاری موج لرستان، ماجرا به 12 سال پیش بر می‌گردد. آنجا که مادر عبود کاملی برای فرونشاندن خشم فرزند، دست به تلفن برده و از پلیس طلب کمک می‌کند.

با حضور پلیس در منزل کاملی، ستوان غضنفر حسنوند از عوامل فرماندهی انتظامی خوزستان سعی می‌کند تا اسلحه شکاری را از دستان عبود جوان خارج کند که ناگهان تیر از اسلحه خارج شده و جاویدنام حسنوند نقش بر زمین می‌شود و به شهادت می‌رسد.

با این اتفاق شوم، پرونده نزاع خانوادگی، جای خود را به پرونده قتل می‌دهد تا رسیدگی به آن وارد دور تازه‌ای شود.

در نهایت اما، پس از بررسی‌های فراوان پرونده، عبود کاملی با حکم دادگاه به اعدام «قصاص نفس» محکوم می‌شود تا در اوج جوانی، چوبه‌دار، کابوس هر روز و هر شب او شود. 

12 سال انتظار برای رویارویی با چوبه‌دار اگرچه برای عبود جانکاه بوده است اما، 12 سال غم دوری شهید غضنفر حسنوند برای اولیای دم او نیز سخت و غیرقابل تحمل بوده چرا که پدر و مادر شهید حسنوند نیز به دیدار فرزند شتافتند تا همسر و فرزند شهید، همچنان داغدار بمانند.

*با درگذشت پدر و مادر شهید حسنوند، تصمیم با اولیای دم است

آری، پدر و مادر شهید غضنفر حسنوند به عنوان اولیای دم، چشم از جهان فروبستند تا بار دیگر، فرزند خود را در جهانی که در فهم ما نیست دیدار کنند.

باری، با فوت پدر و مادر شهید غضنفر حسنوند، حال تصمیم بر اجرای حکم اعدام «قصاص نفس» عبود کاملی یا بخشش او با، با برادران و خواهران شهید است.

مادر عبود کاملی شهید غضنفر حسنوند

*برای دلجویی و جلب رضایت، با پای پیاده به الشتر و منزل شهید می‌روم

یک منبع مطلع به خبرنگار خبرگزاری موج لرستان، گفت: مادر عبود کاملی قصد کرده برای جلب رضایت اولیای دم و به یاد پیاده‌روی‌های هرساله اربعین حسینی، مسیر خوزستان تا لرستان «شادگان تا سلسله» را با پای پیاده طی کند تا شاید خانواده شهید حسنوند از تقصیر فرزند خام و جوان او بگذرند.

سیدسجاد موسوی شهید غضنفر حسنوند

*امام جمعه سلسله از خانواده شهید حسنوند دلجویی کرد

باری، در این مدت، بارها شخصیت‌های مختلف در دیدار با برادران و خواهران شهید غضنفر حسنوند، با روایت احادیث و مدد از گفتار انبیای الهی و بزرگان دین، سعی کرده‌اند تا رضایت این خانواده معزز را جلب کنند که در این میان، با ورود حجت‌الاسلام سیدسجاد موسوی امام جمعه سلسله و با حضور تنی چند از مسوولان کشوری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان و جمعی از مقامات شهرستانی، تا حد قابل توجهی رضایت ضمنی خانواده شهید جلب شده اما، رضایت کتبی خانواده حسنوند تقدیم محکمه نشده و امکان دارد حکم قصاص چند چند روز آینده اجرا شود.

*درخواست کمک عشایر عرب شادگان، از طایفه حسنوند و طوایف لرستان

در همین رابطه، خانواده عبود کاملی طی چند روز گذشته، با مدد از خداوند متعال و به منظور نجات جان فرزند محکومشان، دست به دامان طوایف و عشایر عرب شادگان شده و از آنان خواسته‌اند تا از خانواده شهید و طایفه بزرگ حسنوند دلجویی کنند. عشایر عرب خوزستان نیز در طوماری خطاب به خانواده شهید غضنفر حسنوند، همسر و فرزند ایشان و اولیای دم، از آنان خواسته‌اند تا رافت اسلامی را مدنظر قرارداده و از تقصیر جوان نادم و پشیمان بگذرند.

*بزرگان طوایف لرستان و ریش‌سفیدان الشتر ورود کنند

تحریریه موج، ضمن تسلیت مجدد به خانواده معزز و معظم شهید والامقام غضنفر حسنوند که در مسیر تامین امنیت عمومی جامعه، ناباورانه جان خود را از دست داد، تقاضا دارد تا اولیای دم، تن به بخشش این جوان داده و از روحانیت معظم، ریش‌سفیدان و بزرگان طوایف لرستان، طوایف الشتر به‌ویژه طایفه حسنوند و عموم مردم شهرستان سلسله «الشتر» خواهشمند است با ورود به موضوع، با دلجویی دوباره از خانواده شهید، مقدمات بخشش عبود کاملی را فراهم آورند چراکه همه ما روزی از این دنیا رخت بر خواهیم بست اما، تصویر اعدام یک جوان هرچند گناهکار برای هیچ کسی خوشایند نبوده و نیست.

شهید غضنفر حسنوند عبود کاملی

*انتقام حق طبیعی؛ بخشش، ایثار دوباره

بخشش، یک فضیلت اخلاقی است که در برابر خطای دیگران انجام می‌شود و قابل آموزش دادن است. هرچند انتقام گرفتن پاسخ طبیعی انسان در برابر خطاهای دیگران است اما، بخشش شاه‌راه سلامت روح و روان آسیب‌دیده، و یک ویژگی سودمند در روابط انسانی است.

عبود کاملی

*خانواده شهید غضنفر حسنوند، به عبود زندگی دوباره ببخشد

امید که خانواده مکرم شهید غضنفر حسنوند که از خانواده ایثارگران هستند، با ایثار مجدد خود، زندگی دوباره را به عبود کاملی هدیه کنند، شاید مرحمی بر قلب شکسته‌شان، و باغیات و صالحاتی برای شهید از جان گذشته‌مان و اولیای دم باشد. انشاالله.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • لیلا کاملی

    (ولیعفوا ولیصفحوا الا تحبون ان یغفر الله لکم والله غفور رحیم.)باید عفو کنید ولغزش دیگران را نادیده بگیرید ایا دوست نمی دارید خداوند شما را ببخشد وخداوند امرزنده ومهربان است.(فمن عفی له من اخیه شی فاتباع بل لمعروف وادا الیه باحسان)پس اگر کسی از سوی برادر دینی خود مورد عفو قرار گیردواز قصاص او صرف نظر شود باید از راه پسندیده پیروی کند ودیه را بانیکی به عفو کننده بپردازد

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه