سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت
  • موی‌تای قهرمانی جهان؛ دو فینالیست و ۶ برنز سهم ایران

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

حوزویان در درس و تبلیغ و تلاش خود بر عهد و پیمان الهی استوار می مانند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: پیام فیضیه و قم به مقاومت و تشییع‌کنندگان سید مقاومت این است که حوزویان در درس و تبلیغ و تلاش خود بر عهد و پیمان الهی استوار خواهند ماند.

اعرافی
به گزارش خبرگزاری موج از قم

، نشست صمیمی آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

در این نشست که معاونان و مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه هم حضور داشتند، اساتید و طلاب در فضایی صمیمی مسائل خود را با آیت‌الله اعرافی در میان گذاشتند.

در ادامه، مدیر حوزه‌های علمیه در سخنانی شعار حوزویان در آستانه تشییع پیکر شهید سیدحسن نصرالله را «انّا علی العهد» اعلام کرد و گفت: شعار همه ما این است که بر پیمان مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم. این پیام فیضیه و دارالشفاء به همه مردم شریف مقاومت و حزب‌الله سرافراز است.

وی با تاکید بر اینکه پیام فیضیه و قم به مقاومت و تشییع‌کنندگان سید مقاومت این است که حوزویان در درس و تبلیغ و تلاش خود بر عهد و پیمان الهی استوار خواهند ماند،‌ افزود: فیضیه و قم بر عهد بیش از شصت ساله خود با امام شهدا، اسلام عزیز، انقلاب و نظام اسلامی، ولایت فقیه و به عهد خود با مقاومتِ سرافراز ایستاده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مستکبران عالم و همه بدخواهان و مغرضان داخلی و خارجی شک نکنند که حوزه علمیه قم به فضل الهی، حوزه‌ای استوار و با صلابت و پولادین بوده،‌ هست و خواهد بود.

اعرافی با اشاره به اینکه «انا علی العهد» شعار همه روز و همه سال حوزه بوده و خواهد بود، گفت: برخی‌ها از کاروان «انا علی العهد» جدا شدند و فرو افتادند، اما این کاروان نورانی و انقلابی و کاروان شهادت و ایثار در راه خدا، با نورانیت و شتاب به راه خود ادامه خواهد داد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه همه طلاب حوزه مشتاق حضور در صفوف تشییع‌کنندگان سید مقاومت بودند و به دلیل محروم ماندن از فیض این حضور احساس سنگینی فوق‌العاده‌ای می‌کنند، گفت: من بارها در ضاحیه از شب‌ تا صبح با شهیدسیدحسن نصرالله گذراندم و خاطره‌های شیرین و درس‌های آموزنده‌ زیادی از او به یاد دارم.

وی شهید سیدحسن نصرالله را شخصیتی آگاه، شجاع، حکیم، بیدار، هوشیار، استوار، خوش‌خلق، جذاب و تأثیرگذار دانست که در پرتو اندیشه امام خمینی (ره) و گفتمان انقلاب اسلامی و راهبری رهبر انقلاب اسلامی، معادلات منطقه را تغییر داد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امروز جهانی از ظلم و ستم و استکبار در برابر سید مقاومت بسیج شده‌اند، افزود: آنان بدانند که ضربه‌ها ما را مقاوم‌تر می‌کند و حزب‌الله و حماس و مقاومت پایدارتر و استوارتر از قبل به یاری خداوند به راه خود ادامه خواهند داد و این عزم و اراده و صلابت در نمایشگاه بزرگ بیروت به منصه ظهور خواهد رسید.

اعرافی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: ما با گذر از ماه‌های رجب و شعبان و در آستانه ورود به ضیافت‌الله و ماهی هستیم که از هر سوی آن فیض الهی و فتوحات غیبی جاری و ساری است.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: سنت بزرگان حوزه در استقبال از ماه رمضان، آماده‌سازی و پاکسازی درون و استقبال با همه وجود از این ماه عظیم و ورود به دروازه‌های نور رمضان بوده است.

وی با بیان اینکه کار علما و طلاب آنگاه استقامت می‌یابد که بر بنیاد علم استوار و اخلاق و معنویت والا قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: این معنویت در پرتو انوار نیمه‌شب، دعاها و مناجات‌ها و در پرتو ماه رمضان و عبادت‌ها تجلی می‌کند.

اعرافی ماه رمضان را با قطع نظر از روزه‌دارای شرافت ذاتی حتی برای آنان که از روزه معذورند دانست و گفت: ماه رمضان موضوعیت و اصالت دارد. شب‌ها، روزها، دعاها و مناجات‌های ماه رمضان، دروازه‌های گشوده به عالم غیب و ملکوت‌اند. ماه رمضان ذاتاً شکوه و جلال دارد و در کنار آن روزه به عنوان یک عبادت فوق‌العاده ممتاز به ماه رمضان جایگاه برتر بخشیده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه روزه و صیام مانند همه عبادت‌ها شکل و باطن و لایه‌های تودرتو و اعماق و ژرفای گسترده‌ای دارد، گفت: هنر ما باید آن باشد که از لایه‌های رویین عبادت‌هایی مانند روزه بگذریم و به اعماق آن برسیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر