سرخط خبرها
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده

مدیرکل محیط زیست قم:

هرگونه توسعه صنعتی در منطقه سلفچگان باید مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی باشد

مدیرکل محیط زیست قم با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در توسعه پایدار، گفت: هرگونه توسعه صنعتی در منطقه سلفچگان باید مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی باشد.

جلسه محیط زیست
به گزارش خبرگزاری موج از قم

، مریم محمدی روز سه شنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سلفچگان، با اشاره به سیاست‌های کلان استان در جلوگیری از استقرار صنایع آلاینده، خواستار همکاری جدی واحدهای صنعتی در کاهش آلایندگی‌ها و استفاده از فناوری‌های پاک شد.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها، یک مسئولیت مشترک است که تنها با تعامل و همراهی همه بخش‌ها امکان‌پذیر خواهد بود، سلفچگان یکی از قطب‌های صنعتی مهم استان قم محسوب می‌شود و ازاین‌رو، هرگونه فعالیت صنعتی در این منطقه باید مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی باشد.

مدیرکل محیط زیست قم خاطرنشان کرد: سیاست کلی مسئولان استان قم جلوگیری از استقرار صنایع آلاینده است و توسعه آتی صنعتی در این منطقه بر پایه صنایع پاک و غیرآلاینده برنامه‌ریزی شده است، که می‌تواند تأثیر بسزایی در حفظ سلامت مردم و جلوگیری از تخریب اکوسیستم منطقه داشته باشد.

محمدی با تأکید بر اینکه حفظ تعادل زیست‌محیطی نیازمند نظارت و پایش مستمر است، افزود: ما از تمامی واحدهای صنعتی انتظار داریم که در مسیر کاهش آلایندگی‌ها، همکاری لازم را با اداره کل حفاظت محیط زیست داشته باشند.

وی افزود:‌ نصب و به‌روزرسانی سیستم‌های فیلتراسیون، استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت پسماند و کنترل آلاینده‌های هوا و آب، ازجمله اقداماتی است که باید به‌طور جدی توسط صنایع اجرا شود. هر صنعتی که در این منطقه فعالیت می‌کند، موظف است خود را با الزامات قانونی و استانداردهای محیط زیستی هماهنگ کند. در غیر این صورت، برخوردهای قانونی و اجرایی در انتظار متخلفان خواهد بود.

محمدی همچنین به ضرورت افزایش آگاهی عمومی در این حوزه اشاره کرد و گفت: موضوع محیط زیست فقط به مسئولان مربوط نمی‌شود، بلکه تمامی مردم و فعالان اقتصادی نیز باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

مدیرکل محیط زیست قم افزود:‌ ما باید به سمتی حرکت کنیم که نه‌تنها از آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری کنیم، بلکه الگوهای توسعه پایدار را در صنعت و تولید نهادینه سازیم، در این راستا، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه راهکارهای نوین کاهش آلودگی و ترویج فناوری‌های سبز، می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش مخاطرات زیست‌محیطی داشته باشد.

در همین راستا، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سلفچگان نیز در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم، بر ضرورت اقدامات فوری برای رفع مشکلات زیست‌محیطی در این منطقه تأکید کردند. اعضای شورا با اشاره به حجم بالای آلاینده‌ها و آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از فعالیت برخی صنایع، خواستار اجرای تدابیر مؤثر برای کاهش آلودگی و جلوگیری از استقرار واحدهای صنعتی آلاینده جدید شدند.

به گفته اعضای شورای اسلامی شهر سلفچگان، استقرار صنایع آلاینده در مناطق حساس زیست‌محیطی نظیر سلفچگان، نه‌تنها بر سلامت ساکنان تأثیر منفی دارد، بلکه می‌تواند تعادل اکوسیستم منطقه را نیز دچار اختلال کند. ازاین‌رو، برنامه‌ریزی اصولی برای توسعه پایدار و اجرای سخت‌گیرانه‌تر قوانین زیست‌محیطی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود. 

سلفچگان، یکی از شهرهای استان قم در شهرستان قم است و در فاصله تقریبی ۳۵ تا ۴۱ کیلومتری غرب قم قرار دارد. در مسیر جاده قم-اراک واقع شده است و مرکز بخش سلفچگان می‌باشد.

همچنین منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر